Content & Community Specialist till Destination Gotland

Digitalenta AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Digitalenta AB i Stockholm, Västerås, Gotland, Älmhult, Kungälv eller i hela Sverige

Om Destination Gotland
Destination Gotland och deras resenärer har alla en sak gemensamt: kärleken till Gotland! Därför är det viktigt att göra alltifrån båtresan till tiden på ön till en uppskattad helhetsupplevelse. Nu söker vi två personer som vill bli en del av teamet och lyfta mötet med våra kunder till nästa nivå. Är du en av dem?
Om rollen
I rollen som Content & Community Specialist kommer du att vara en nyckelspelare i att bibehålla och utveckla vår närvaro i de digitala kanalerna. Du kommer att arbeta koncernöverskridande inom Gotlandsbolaget, moderbolag till Destination Gotland, vilket innebär att innehållet som skapas kommer användas av hotell-, fastighet- och färjebolag. Du kommer vara med och ta fram riktlinjer och ramverk för hur vi arbetar i våra sociala kanaler och du kommer vara drivande i utvecklandet av vårt community.

Publiceringsdatum
2024-03-07

Dina arbetsuppgifter
Skapa och följa den contentplan som sätts upp tillsammans med Social Media & Community Manager
Producera material för webb, sociala medier och även visst säljmaterial
Hantera och driva de olika företagens närvaro i sociala medier
Bygga upp och driva community-satsningen i de olika företagens sociala kanaler
Mäta, analysera och följa upp innehållets effekt och justera därefter
Följa digitala trender och ha en stark omvärldsbevakning

Om dig
Du är en initiativtagande och strukturerad kreatör som drivs av att få skapa värdeskapande innehåll. Du arbetar datadrivet och har ett kommersiellt tänkt i allt du gör, från att sätta upp en strategi, producera och publicera innehållet samt analysera och utvärdera resultatet.
Du kommer ingå i ett nystartat team under sin tillväxtfas där förmågan att samarbeta värdesätts högt. Att själv kunna prioritera, delegera och, framför allt, tycka att det är kul när saker händer är viktiga egenskaper för att lyckas. Likaså är du en person som ser förändringar som något spännande och utvecklande.

Kvalifikationer
2 års erfarenhet av innehållsproduktion till sociala medier och webb
God förståelse för kommersiellt tänk och genomförande av kommersiella budskap
Vana av att arbeta med communities och följa upp engagemang
God vana av arbete i Adobe Creative Suite
Utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet inom marknadsföring/kommunikation
Flytande i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta inom hotellverksamhet/turism
Grundläggande kunskaper inom SEO
Tidigare arbete i Wordpress
Grundläggande förståelse för GA4

Tjänsten tillsätts på Destination Gotlands huvudkontor i Visby och är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Visst arbete ute hos bolagen i koncernen kommer ingå.
Eftersom Gotland ligger oss varmt om hjärtat ser vi gärna att du själv har en anknytning till ön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Digitalenta AB (org.nr 559248-0486)
Artillerigatan 6 (visa karta)
114 51  STOCKHOLM

Jobbnummer
8523057

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Digitalenta AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Digitalenta AB: