Compensation & Benefit Manager

Hogia Service AB / Ekonomichefsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund, Stockholm eller i hela Sverige

Vi söker nu en Compensation and Benefit Manager.

I takt med att vi växer ser vi ett ökat behov av att ta ett samlat grepp om löner, ersättningar, förmåner och övriga personaladministrativt relaterade frågor. Det är en utvidgad roll inom Hogia som ger dig en spännande möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt. Du skapar strukturer och processer som bidrar till att Hogiakoncernens bolag kan bedriva effektiv verksamhet med hög kvalitet.

Publiceringsdatum
2017-01-20

Om tjänsten
I rollen som Compensation and Benefit Manager ansvarar du för Hogias interna löneservice med två medarbetare. Du säkerställer att Hogiakoncernens lönehantering sker säkert och effektivt samt arbetar med utveckling av avdelningens arbetssätt. Du kommer vidare ansvara för att:

- vidareutveckla processen för lönerevision
- skapa en process för lönekartläggning och ansvarar för dess genomförande
- utveckla och förbättra våra företagsspecifika personalförmåner
- personal och pensionsförsäkringar förbättras och har tydliga riktlinjer
- ta fram personalekonomiska nyckeltal och rapporter till HR Chef och linjechefer
- innehållet i vår personalhandbok samt all personaladministrativ information på vårt intranät

En viktig del av arbetet är att skapa goda relationer med interna och externa kontakter som t ex företagets chefer, funktioner inom HR och ekonomi samt myndigheter och pensionsmäklare. Du kommer också att delta i vår samverkansgrupp kring arbetsmiljöfrågor och ansvara för vissa utbildningsinsatser avseende frågor rörande området. Löneservice ingår i HR avdelningen som utöver löneservice består av en rekryteringsverksamhet, HR business partners, talent management och en rehabiliteringssamordnare. Du kommer att rapportera till HR chef.

Vem är du

Vi tro att du har eftergymnasial utbildning inom HR och har minst fem års erfarenhet av arbete inom HR/lön där du har varit drivande i lön och policyfrågor. Du är van vid att arbeta affärsnära med chefer i linjen. Erfarenhet av eget arbete med löneadministration är en fördel. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du vara självständig, är van att driva frågor och har lätt att entusiasmera och engagera andra. Då vi inom Hogiagruppen driver frågor genom att skriva är det viktigt att du utrycker dig väl och van vid att skriva mycket i arbetet. Du har även en analytisk ådra och gillar att djupdyka i siffror och statistik.

Vi erbjuder

En spännande roll där du ges möjlighet att sätta din egen prägel och driva utvecklingen inom området. På Hogia tror vi på individens engagemang och vilja att ta ansvar och erbjuder därför stora möjligheter till personlig utveckling och karriärmöjligheter.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 36 år sedan. Idag är vi 600 medarbetare och ska bli 700 år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Följ oss i sociala medier för att få en inblick i vår vardag.

Om Hogiagruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-20
Ange följande referens när du ansöker: 2016/103
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Cedervall, rekryterare 0303-666 16

Företag
Hogia Service AB

Adress
Hogia Service AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
3274741

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Service AB: