Commercial Sales Project Manager

Pema People AB / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pema People AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Pema People AB är verksamt som bemannings- och rekryteringsföretag sedan 1997. Företagets huvudkontor ligger i Norrköping och för närvarande sysselsätter Pema People ca 1500 personer. Pema People AB är ett spännande företag i ständig utveckling, till gagn för såväl nya och befintliga kunder som vår personal. Vår framgång bygger på att vi lyckas rekrytera bland branschens bästa förmågor.
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Commercial Sales Project Manager.

Vi söker för kunds räkning en högkvalificerad kandidat till deras kommersiella försäljningsavdelning med säte i Finspång.
Du skulle fungera som en kommersiell (finansiell) försäljningsprojektledare och vara ansvarig för de kommersiella aspekterna av projektförvärv, budberedning och kontraktsförhandlingsfas för PS DO IGT-serviceprodukter över hela världen.

Arbetet som kommersiell säljprojektledare innebär ansvar för att övergripande mål optimerar projektets ekonomiska resultat och säkerställer de högsta standarderna för erbjudanden som handlar om alla berörda aktörer.

Vad är mina ansvarsområden?
• Aktivt delta i försäljningsarbetet genom samarbete med teknisk försäljningschef.
• Ansvarig för all ekonomisk och kommersiell verksamhet inom kommersiell försäljning inom ramen för tillämpliga affärsprocesser i förvärvsfasen av ett projekt (PM @ Siemens - från PM010 till PM080).
• Samverkan med regionala enheter och andra interna funktioner, inklusive Legal, SFS, Insurance, Taxes, etc.
• Identifiera, hantera och mildra affärsområden i ett kontrakt inklusive, men inte begränsat till, valutarisk / säkringsrisker, finansiella säkerhetsinstrument, betalningsvillkor, skatter, försäkringar etc.
• Fullständig och snabb utarbetande av alla nödvändiga finansiella / kommersiella dokument för försäljning och budgivning, t.ex. kontraktsanalys, utvärdering av risk- och möjlighetsanalys, projektval, projektberäkning och kassaflöde.
• Fullständig förtydligande och förhandling av kommersiella T & Cs med kunden och inom tillämpliga riktlinjer och i samordning med relevanta avdelningar (t.ex. Legal, SFS, Insurance, Taxes, etc.).

Vad behöver jag för att kvalificera mig för detta jobb?
• Universitetsexamen i företagsekonomi eller annan relevant erfarenhet.
• Erfarenhet från försäljning, projektledningens försörjningskedja eller en central funktion är ett plus.
• Kunskap i avtalsrätt och erfarenhet av avtalsförhandlingar.
• Kunskap i affärsmodeller och kontraktsstruktur.
• Kunskap om tillämpningen av grunderna för ekonomisk redovisning - IFRS, kontroll, rapportering / förberedelse av förfaranden och dokumentation, kontraktsavtal, utrikeshandel och tullbestämmelser, allmän logistik etc.
• Starkt på engelska och MS Office-programmet.
• Strukturerad, analytisk, drivande lagspelare med möjlighet att parallellt hantera flera och komplexa uppgifter.
• Flexibilitet och villighet för internationell resa.



Önskat startdatum för tjänsten är 2017-11-15

"Du blir del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Kunden erbjuder goda karriärmöjligheter i en internationell miljö med spännande utmaningar. Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar ny kunskap och hjälper till med att hitta svar på världens svåraste frågor. Kundens verksamhet har en fantastisk bredd. Därför finns det också möjligheter att inte bara byta jobb, utan till och med bransch, inom dess verksamhet.

Hos kund finns en uttalad och väl etablerad policy för mångfald på arbetsplatsen.
De erbjuder samma möjligheter till alla och vi ser mångfald som en tillgång, eftersom skiftande bakgrund och livserfarenhet bland medarbetarna höjer dynamiken i gruppen. Mångfald ökar möjligheterna att se saker från olika sidor och hitta nya, innovativa lösningar på våra utmaningar."



Tjänsten skall tillsättas 2017-10-31

För mer information om tjänsten besvaras frågor via mejl. Mejladress: martin.ohr@pemapeople.se

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid 1år med stor möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2017-10-27

Ersättning
Löneläge 30-35.000

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Öhr

Företag
Pema People AB

Adress
Pema People AB
Ektorpsgatan 6
60337 Norrköping

Kontorsadress
Ektorpsgatan 6

Jobbnummer
3771103

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pema People AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pema People AB: