Collections Agent till stort globat företag!
Placera Personal AB / Butikssäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Placera Personal är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag och vi har sedan 1988 hjälpt flera hundratals kunder med att hitta rätt medarbetare. För närvarande söker vi en Collections Agent till en av våra kunder som är ledande inom sin nisch att tillhandahålla kontorsteknik, samt förbrukningsartiklar mot företagskunder. Företaget sitter i mycket fräscha lokaler i Sollentuna. Tjänsten är på heltid/kontorstider och är ett konsultuppdrag på 6 månader via Placera Personal med goda möjligheter till förlängning.
Tjänsten
Vi söker dig som är en naturlig problemlösare, med stort kundfokus och expertis gällande service i världsklass. I denna roll kommer du att arbeta i vår kunds collection- avdelning. För att passa i rollen är det viktigt att du är bra på att ta egna initiativ samt att du alltid utför dina arbetsuppgifter med ett leende på läpparna. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har god förståelse för danska/norska. Det är meriterande med tidigare erfarenheter från Officepaketet och affärsystemet SAP, men inte ett krav.
Publiceringsdatum2015-12-02Dina arbetsuppgifterSom Collections Agent kommer du:
• Ta kontakt med kund främst per mail, men även via telefon
• Arbeta med inkassokravhantering, samt fodringar
• Kontakta befintliga företagskunder och påminna om betalning
• Handlägga inkassoärenden
• Ha en tät dialog med säljavdelningen
KvalifikationerFör att passa för rollen har du:
• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av kundservice och/eller administration
• Flytande svenska i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i engelska
• God förståelse för norska och danska är ett krav
• Erfarenhet av Officepaketet, samt SAP är meriterande
Som person är du positiv, engagerad, och har en ådra för service. Vidare är du stresstålig, lösningsorienterad och har en god initiativförmåga.
Är du intresserad av tjänsten? Skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person.
Sökord: administratör, collections, kundservice, inkasso
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, dagtid 8-16.30 /Start omgående/ konsultuppdrag på 6 månader via Placera Personal med goda möjligheter till förlängning.
ErsättningFast lön enl. överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-01
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Eriksson, Rekryterare 08-586 22 719
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2557676
Observera att sista ansökningsdag har passerat.