Collection Advisors till Debt Collection

Intrum Justitia Sverige AB / Företagsekonomjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Nacka, Uppsala, Upplands-Bro, Gävle, Stockholm eller i hela Sverige

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har 3 850 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2015 till 5,6 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com

Vi söker nu tre drivna och positiva Collection Advisors till våra team Bank & Finans, Fastighet och Energi. Teamen har många betydande företagskunder,vilket för dig innebär både spännande utmaningar och möjligheter att vidareutveckla våra arbetssätt. Vi söker därför dig som brinner för att ge Intrum Justitias kunder den bästa lösningen utifrån deras situation!

Som Collection Advisor samarbetar du internt med kollegorna i teamet och säljare/KAM för att kunden ska uppleva att det är lätt att vara kund. I dina kontakter med uppdragsgivande kund har du ett konsultativt förhållningssätt, vilket betyder att du bistår med information och råd i frågor som rör inkassoprocessen. Som Collection Advisor utmanar du också befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en effektivare process och ökad lönsamhet.

Det löpande arbetet består i att handlägga kundens pågående ärenden inom ramen för våra inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Du har ett självständigt kundansvar samtidigt som du samverkar med övriga inom teamet för att handläggningen och det operationella samarbetet med kund stämmer överens med avtal, kundens förväntningar och våra kvalitetskrav. Du ansvarar också för att göra löpande och månatliga kundanalyser kring kundens resultat och komma med förslag på utvecklingar och förbättringar i hantering av kundens ärenden och samarbetet. Vi erbjuder ett omväxlande arbete som innehåller både administration och kundkontakter.

Publiceringsdatum
2016-10-04

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik, tidigare erfarenhet av att arbeta med handläggning av inkassoärenden eller kunskaper inom respektive bransch:s lagstiftning. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet, samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du har förmåga att fungera som Intrum Justitias ansikte utåt och kontaktperson gentemot våra uppdragsgivare. Vidare är det viktigt att du har förmåga att vara en naturlig part i komplexa ärenden och frågeställningar inom inkassoprocessen samt ha en god analytisk förmåga där du kan dra dina egna slutsatser. Vi värdesätter ditt driv och din utpräglade servicekänsla där du alltid sätter kunden i centrum!

Du trivs med ett högt arbetstempo där du tillsammans med dina kollegor strukturerar arbetstiden på ett effektivt sätt. Du är även van att arbeta självständigt och fatta egna affärsmässiga beslut som ligger i linje med företagets värderingar. Då vi arbetar i team som tillsammans levererar tjänsten till kund är det viktigt för oss att du bidrar till ett gott samarbete, sammanhållning och en härlig stämning i teamet.

Har du frågor om tjänsterna?
Kontakta gärna någon av oss!

Pernilla Dock Åsbrink, Team Manager för Energiteamet - 070-897 57 66.
Anna-Lena Öhman, tf Team Manager för B2C (Fastighet) - 08-616 78 07.
Kim Westerlund, Teamleader för Bank och Finans-teamet - 08-546 103 46.

Vi vill i dagsläget inte bli kontaktade av rekryterings- och bemanningsföretag.

Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan". I ansökningsförfarandet kommer du kommer du att få ange vilket team du är intresserad att arbeta inom.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare (6 mån provanställning) Tillträde så snart som möjligt

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
1) Pernilla Dock Åsbrink (Team Manager) 070-897 57 66
2) Lena Glaad (Unionen) 08-546 103 18
3) Helge Nyman (Akademikerföreningen) 08-527 275 88

Företag
Intrum Justitia Sverige AB

Adress
Intrum Justitia Sverige AB
10524 Stockholm

Kontorsadress
Hesselmans torg 14, Nacka

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3085553

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Justitia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Justitia Sverige AB: