Collection Administrator till Backoffice Utilities

Intrum Justitia Sverige AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Stockholm, Upplands-Bro, Uppsala, Gävle, Nacka eller i hela Sverige

Den 27 juni 2017 slogs Intrum Justitia och Lindorff samman för att bilda branschens ledande leverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff grundades 1898 och erbjuder såväl inkassotjänster som köp av skuldportföljer samt betalnings och faktureringstjänster. Intrum Justitia grundades 1923 och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Det sammanslagna Intrum Justitia och Lindorff har närvaro i 23 länder i Europa och ett team på cirka 8 000 anställda som är dedikerade till att arbeta för en sund ekonomi. Den sammanslagna koncernens omsättning uppgick till ca 12.9 miljarder kronor, pro-forma för året som slutade i mars 2017. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com eller www.lindorff.com.

Vi söker en Collection Administrator till vårt inkassoteam som arbetar med energifordringar, vilket är ett område där Intrum har en stark marknadsposition och mycket god kompetens.

Våra kundföretag är verksamma inom el, fjärrvärme samt gas och har företrädelsevis privatpersoner som kunder. Avdelningen har till uppgift att kombinera en hög inkasseringsgrad med ett professionellt bemötande. Vi arbetar i vårt eget produktionssystem, men även i kundernas egna datasystem för att kunna ge bästa möjliga service.

Dina löpande arbetsuppgifter som Collection Administrator (CAD) består i att handlägga kundens ärenden inom ramen för våra inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Som CAD verkar du också för att kundens ärenden hanteras i enlighet med våra koncept, kundunika lösningar samt våra värderingar. Vidare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en effektiv inkassoprocess.

Som CAD samarbetar du också internt med kollegorna i teamet för att kunden ska uppleva att det är lätt att vara kund. Du utmanar också våra befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en bättre process och ökad lönsamhet.

Du ingår i ett team som tillsammans driver den löpande handläggningen av våra kunders inkassoärenden. Vi erbjuder ett omväxlande arbete som innehåller administration, kontakt med myndigheter och till viss del kunder.

Publiceringsdatum
2018-02-27

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet från en ekonomi-, kredit- eller krav/inkassoavdelning. Genom dina erfarenheter har du skaffat dig goda kunskaper i Office-paketet och visat att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med handläggning av inkassoärenden och känner du dessutom till hantering av energiärenden är det meriterande.

Dina personliga egenskaper
Du är en serviceinriktad och noggrann problemlösare som gillar att arbeta med administration! För att lyckas i rollen behöver du också trivas med ett högt arbetstempo där du prioriterar bland olika arbetsuppgifter och utifrån företagets värderingar fattar egna beslut. Vi värdesätter att du har ett utvecklat affärsmannaskap, där känsla för service och vilja att generera resultat är centrala inslag. Vi ser också att du har förmåga att bygga goda relationer och har lätt för att skapa ett givande samarbete med både kunder och kollegor.

Vikariatet
Tjänsten är tidsbegränsad och beräknas pågå fram till och med september 2019.

Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Vikariat Vikariat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
1) Pernilla Dock Åsbrink (Team Manager Utilities) 08-616 76 48
2) Lena Glaad (ordf Unionen Sthlm) 08-546 103 18

Företag
Intrum Justitia Sverige AB

Adress
Intrum Justitia Sverige AB
105 24 Stockholm
10524 Stockholm

Kontorsadress
Hesselmans Torg 14

Jobbnummer
3988604

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Justitia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Justitia Sverige AB: