CMO till e-handelsbolaget Jollyrooms ledningsgrupp i Göteborg

Jollyroom AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg, Mölndal, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm, Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

CMO till vår ledningsgrupp
Vi söker en passionerad CMO till vårt ledningsteam på Jollyroom. I rollen som CMO får du det övergripande ansvaret för vår marknadsavdelning, en kreativ kraft med 35 dedikerade medarbetare. Tillsammans med dina engagerade teamchefer kommer du att forma och säkerställa att våra team når ambitiösa mål, samtidigt som du främjar utvecklingen och trivseln hos våra Jollyroomare.

I en värld där förändring är konstant och förväntningarna från kunder och marknaden ständigt utvecklas, behöver vi en CMO som inte bara omfamnar förändring utan också leder skeppet i nya riktningar. Vi tror på långsiktiga planer, men vi är inte rädda för att anpassa oss när det behövs. Vi söker dig som trivs i en sådan kultur och vardag, någon som brinner för medarbetare, kunder och försäljning - en ledare som tar facklan och banar väg framåt för marknadsföring och hela vår verksamhet.

Du kommer att rapportera till VD och samarbeta nära hela organisationen. Som CMO har du stor påverkan på våra resultat och är väl insatt i våra verksamhetsmål och utmaningar.

Huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

• Marknadsföring, försäljning och kommunikation
• SEO, SEM, CRM, nyhetsbrev, sociala medier och media.
• Marknadsbudget och ansvar för försäljningsmål.
• Trafikindrivning och konvertering.
• Utveckling och drift av våra nätbutiker (drivs både internt och externt).
• Internationell expansion, omvärldsanalys och konkurrentbevakning.
• Marknads- och expansionsplaner för våra egna varumärken.
• Säkerställa framgångsrika partnerskap med våra viktigaste produktleverantörer.
• Bygga, anpassa och utveckla marknadsorganisationen i en ständig fas av expansion och tillväxt.

Vi söker dig som har:

• Minst 5 års erfarenhet som marknadschef eller annan ledande position inom e-handel/detaljhandel.
• Erfarenhet av att arbeta i en högt växande organisation.
• Ledarerfarenhet med förmåga att anpassa verksamheten till förändrade förutsättningar.
• Expertis inom digital marknadsföring.
• Ett genuint intresse för affärer och e-handel.

Du har en välutrustad verktygslåda när det gäller ledarskap, organisering och arbetsmetodik. Genom kreativitet, tydliga planer och noggrann uppföljning har du i tidigare roller uppnått imponerande resultat med förbättrade nyckeltal över tid.

Publiceringsdatum
2024-01-19

Dina personliga egenskaper
• Extremt lösnings- och resultatorienterad med helhetssyn
• Handlingskraftig - du agerar kraftfullt vid svaga resultat
• Högt kreativ och orädd
• Tydlig och kommunikativ
• Flexibel med kapacitet att arbeta under tidskrävande perioder.

Fördelar med att jobba på Jollyroom:
Utöver trivselfaktorer som friskvårdsbidrag och 30 dagars semester erbjuder vi stora möjligheter i vår entreprenörsdrivna verksamhet. Vi befinner oss i en spännande bransch med stor potential vilket innebär en hög utvecklingstakt och karriärmöjligheter: förra året tillsatte vi mer än 50% av alla tjänster internt. I anslutning till vårt kontor, 15 minuter från Göteborg city har vi ett nybyggt gym på 300 kvadratmeter du kan nyttja - gratis såklart.

Upplägg och praktisk information:
• Start: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning)
• Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
• Kontakt & frågor: HR Manager Nicole Bellman via telefon 072-723 29 90 eller mail, nicole.bellman@jollyroom.se.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jollyroom AB (org.nr 556815-7159)

Arbetsplats
Jollyroom

Jobbnummer
8407617

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jollyroom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: