Client Solutions Manager sökes till företag inom social media

Kontor / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontor i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-03-20

Om tjänsten
Vi erbjuder nu ett spännande uppdrag inom social media!

Vår kund är ett globalt företag med ett mycket starkt varumärke och kontor beläget centralt i Stockholm.

På uppdrag av kunden söker vi en client solutions manager/projektledare för arbete i företagets marketing solutions team. Positionen är ett föräldravikariat med tillsättning omgående.

Som client solutions manager är du en strategisk, entusiastisk och lösningsfokuserad person som sätter kunderna i centrum. Rollen ger dig en möjlighet att bygga och förvalta viktiga relationer och vara en plattforms- och produktexpert. Du kommer att bli en specialist på medieplanering, strategi och mätning till några av de största kunderna och annonsörerna på marknaden.

Med dokumenterad kunskap när det gäller både online och traditionella medier kommer du samarbeta med försäljningschefen för att utveckla branschspecifika förhållanden, förhandla och optimera komplexa möjligheter samt använda data och analyser för att bidra med en lösning för kunderna.

I rollen ingår att:
• Övervaka och säkerställa leveranser samt intäktsredovisning för de företag/konton du tilldelats
• Proaktivt identifiera merförsäljning för dina konton
• Bygga och förvalta relationer med kunder och partnerbyråer
• Hantera arbetsflöden inom projekten samt tvärfunktionellt samverka
• Hantera och ge råd vad gäller komplexa annonslösningar och integrationer samt ta fram mätningslösningar baserat på nyckeltal
• Mäta och tolka nyckeltal med syfte att optimera kampanjernas resultat samt rekommendera innovativa medielösningar
• Hantera intäkt och budget
• Informera och uppdatera kunder kring företagets produkter och utveckling samt ansvara för att utbilda kunder och samarbetspartners
• Utveckla produktförslag baserat på kundens behov

Profil
Förmodligen arbetar du med inköp inom sociala medier idag och vill utvecklas inom området. För att lyckas i rollen som client solutions manager krävs att du har en stark rådgivande och analytisk förmåga, stort fokus på kundservice samt att du trivs i en dynamisk, team-fokuserad miljö som arbetar mot snäva deadlines.

Nedanstående krav ställs:
• Strategiskt tänkande, analytisk och pedagogisk skicklighet, starka konsultativa försäljnings kunskaper
• Dokumenterad erfarenhet av att fullt ut driva projekt i komplexa, tvärfunktionella och snabbt föränderliga miljöer
• Grundläggande kunskaper i onlineannonsering, mätmetoder och teknik samt förståelse för taggning av annonser
• Stark social kompetens och utmärkt kommunikations- och presentationsteknik
• Flytande i engelska och svenska, både i tal och skrift

Vi erbjuder

Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Aktriva. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Aktriva är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-20
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2123
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida-Maria Bruhn 08-587 117 00

Företag
Kontor

Adress
Kontor
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2214709

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontor: