Client Services & Key Account Coordinator

Lrqa Sverige AB / Logistikjobb / Partille
2015-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Client Services & Key Account Coordinator" (publicerad 2016-10-14) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lrqa Sverige AB i Partille, Göteborg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-11-11

Beskrivning av verksamheten
Lloyds Register Quality Assurance (LRQA) är en världsledande leverantör av oberoende revisionstjänster inklusive certifiering, validering, verifiering och utbildning inom ett brett spektrum av standarder och system. Vi är en global organisation med verksamhet i över 120 länder som kan erbjuda multinationella kunder samordnade tjänster världen över. Vi utgår alltid från de lokala behoven och oavsett hur stora eller små kunderna är eller var de finns kan vi uppfylla deras specifika krav. I Sävedalen utanför Göteborg finns en hub för Norden varifrån vi bearbetar den nordiska marknaden. På LRQA har vi gedigen erfarenhet och framgång inom branschen men blickar alltid framåt.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker vi nu två Client Services & Key Account Coordinator till vårt team i Goteborg. Om du vill utveckla din goda organisatoriska och kommunikativa förmåga, om du gillar problemlösning och drivs av att hitta de bästa lösningarna, om du trivs med att arbeta i en internationell miljö är detta tjänsten för dig. Du kommer att bli en del av vårt Nordiska Client Services team som är placerat i Sävedalen utanför Göteborg. I rollen har du daglig kontakt med både externa och interna kunder, främst i Norden men även på andra LRQA-kontor runtom i världen. Du arbetar med resursplanering av personal, både operativt och taktiskt. I rollen som Client Services & Key Account Coordinator arbetar du med datorn och telefonen som dina främsta redskap i ett team med andra planerare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att planera kundbesök och säkerställa en effektiv fördelning av tillgängliga resurser samt att koordinera arbetet med större kunder. Det är väldigt viktigt att bygga relationer både med interna och externa kunder och du tar hand om och löser de frågor som uppkommer. Som planerare arbetar du även med att följa upp på beläggningsgrad och andra nyckeltal samt säkrar att korrekt information finns i datasystemen. I denna position rapporterar du till Client Service Manager för Norden.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som: Har eftergymnasial utbildning, gärna inom logistik. Vi ser att du har arbetat med resursplanering eller med logistik på något sätt och har erfarenhet av kundservice. Du har ett diplomatiskt sätt och kan sätta gränser. Andra viktiga egenskaper i denna roll är att du är initiativrik och självständigt kan prioritera och har förmågan att analysera komplexa problem och utveckla lösningar. Att vara strukturerad och noggrann är också viktigt i denna tjänst. Du är van att arbeta med dator och har goda kunskaper särskilt i Microsoft office. Eftersom vi är en internationell spelare söker vi dig som har mycket goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift, danska eller finska är meriterande. Vad LRQA erbjuder dig Hos LRQA blir du en del av en driven organisation som alltid strävar efter att ligga i framkant i sin bransch. Du kommer att ha en nyckelroll i bolagets dagliga drift och för rätt person ges goda utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är på heltid med omgående start. Du kan läsa mer om LRQA på http://www.lrqa.com/ . Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 30 november. Vi vill ha din ansökan på engelska och registrerad via denna länk: https://careers.peopleclick.com/careerscp/client_lloydsregister/external/en_US/jobDetails.do?functionName=getJobDetail&jobPostId=23987&localeCode=en-us

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Omgående

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-30
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 30 november. Vi vill ha din ansökan på engelska och registrerad via denna länk: Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Hanson, HR Advisor, 0708-170016

Företag
LRQA Sverige AB

Adress
LRQA Sverige AB
Göteborgsvägen 74
43363 SÄVEDALEN

Kontorsadress
Box 2107

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-262180

Jobbnummer
2522419

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lrqa Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lrqa Sverige AB: