Client Relations Manager Till Trioptima/osttra

Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-03-22

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TriOptima/OSTTRA.

Om företaget
TriOptima/OSTTRA har även kontor i finansvärldens metropoler; London, New York, Singapore, Guragon och Tokyo. Våra kunder är främst internationella investmentbanker och andra finansiella aktörer.

OSTTRA är ett joint venture, gemensamt ägt av S&P Global och CME Group. OSTTRA bildades 2021 genom kombinationen av fyra företag som tillsammans har utgjort kärnan i utvecklingen och innovationen inom Post-Trade de senaste 20+ åren: MarkitServ, Traiana, TriOptima och Reset

På TriOptima/OSTTRA uppmuntras all form av personlig vidareutveckling och företaget ser positivt på initiativtagande, utbildning och utmaningar. I rådande tillväxttakt finns stora möjligheter att växa med och i bolaget. I rollen samarbetar du även nära dina kollegor globalt, och de värdesätter platta strukturer och utbyten mellan de olika kontoren. Det finns därför goda möjligheter för dig att få göra längre eller kortare utbyten till något av företagets andra kontor.

Dina arbetsuppgifter
Teamen hos TriOptima är uppdelade efter företagets produkt- och tjänsteportfölj. Här ingår du i Client Relationship & services- teamet som ansvarar för produkten TriResolve Margin, i en roll som präglas av Client Management, support och analys. Du arbetar mot företagets kunder vilka består av olika banker och finansiella institutioner, där majoriteten finns utomlands.

CRS-teamet ansvarar för löpande support mot befintliga kunder, tillhandahåller utbildningar och demos samt ansvarar för kundtester mot plattformen. I rollen arbetar du med hela kundresan från onboarding av nya kunder till att kontinuerligt se till att företagets kunder får ut den mesta nyttan av tjänsten. Vidare arbetar du med fokus på analys och hantering av affärsdata och fungerar som en länk mellan företagets kunder och interna stakeholders; så som Sales, Development och Product Management.

• Daglig övervakning och hantering av inkommande kundärenden, primärt per telefon eller mejl
• Bygga och underhålla nära relation med tilldelade kunder, säkerställa dokumentation mot kund
• Främja effektiv användning av plattformen, säkerställ skräddasydda rekommendationer för lämplig användning mot varje kund
• Delta i brainstorming eller funktionstestning för att öka produktens funktionalitet
• Utföra regelbundna hälsocheckar med kund i syfte att fånga upp och hantera inkonsekvenser i kundens set-up

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet i en kundnära roll
• God kunskap om finans (inklusive derivat), samt förståelse för Post-trade Lifecycle
• Grundläggande förståelse för Trade Reconciliation, Collateral Management och/eller Settlement Process Ideal
• Goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift. Meriterande med ytterligare språkkunskap utöver engelska.
• Tekniskt intresse

För att lyckas i rollen ser vi att du som person är nyfiken och flexibel, samt har lätt för att anpassa dig efter nya situationer. Vidare är du analytisk, kommunikativ och driven med ett stort intresse för finans. Du trivs i en roll med många kontaktytor, såväl internt som externt, och uppskattar att samarbeta med kollegor och leverera arbete av hög kvalité. Du är strukturerad i ditt arbete, du trivs med att ha många bollar i luften samtidigt och driver självständigt arbetet framåt. Företagskulturen präglas av även av prestigelöshet och ett högt tempo för att ge kunderna bästa möjliga service och produktupplevelse.

Övrig information:

Start: Augusti/enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, möjlighet till hemarbete 2 dagar i veckan.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Fanny Danielsson
fanny.danielsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8561721

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: