Client Advisor till vår faktura- och reskontraservice

Intrum Justitia Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Nacka, Uppsala, Upplands-Bro, Gävle, Stockholm eller i hela Sverige

Den 27 juni 2017 slogs Intrum Justitia och Lindorff samman för att bilda branschens ledande leverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff grundades 1898 och erbjuder såväl inkassotjänster som köp av skuldportföljer samt betalnings och faktureringstjänster. Intrum Justitia grundades 1923 och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Det sammanslagna Intrum Justitia och Lindorff har närvaro i 23 länder i Europa och ett team på cirka 8 000 anställda som är dedikerade till att arbeta för en sund ekonomi. Den sammanslagna koncernens omsättning uppgick till ca 12.9 miljarder kronor, pro-forma för året som slutade i mars 2017. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com eller www.lindorff.com.

Lockas du av att arbeta inom ett område som präglas av tillväxt och kundfokus? Har du erfarenhet av att arbeta med bokföring eller reskontra och kontakt med företagskunder? Då kan du vara vår nya kollega!

Vår avdelning för faktura- och reskontraservice befinner oss just nu i en spännande fas där det är stor tillströmning av nya kunder och därför är vi i behov av att utöka med ytterligare en kundorienterad Client Advisor.

SLS (Sales Ledger Services) har till uppgift att hantera och administrera hela faktureringskedjan åt våra kunder, från faktura- och påminnelsedistribution till betalningsadministration. Vi arbetar lösningsorienterat och vi är måna om våra tjänster ska ge möjllighet att minska kundernas kredittider och förbättra likviditeten.

Som Client Advisor har du ett operativt kundansvar, vilket innebär att du säkerställer att våra rutiner för kundens tjänster är effektiva och ändamålsenliga. Du har daglig kontakt med kunder över telefon och mail och du genomför även i vissa fall kundbesök i syfte att utveckla samarbetet.

Du har ett självständigt ansvar för att det operationella samarbetet med kund stämmer överens med avtal, kundens förväntningar och våra kvalitetskrav.

Rollen innebär att du samarbetar brett med dina kollegor inom Advisor-teamet, säljare och IT, för att kunden ska uppleva att det är lätt att vara kund. Som Client Advisor utmanar du också befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en effektivare process och ökad lönsamhet.

Du kommer bli en del av ett team bestående av erfarna kollegor som tillsammans utvecklar arbetet och strävar mot gemensamma mål. Din arbetsplats blir vårt svenska huvudkontor som är beläget i ljusa och moderna lokaler i Sickla Köpkvarter, ca 10 minuter från Slussen. Vi erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete som innehåller både administration och kundkontakter.

P rofil Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi och erfarenhet av att arbeta med bokföring och/eller kundreskontra. Vi ser också att du har erfarenhet av att ha kontakt med företagskunder. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet, samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av ansvar för ett eget kundregister eller om du arbetat med utkontraktering av fakturering och kundreskontra.

Personliga egenskaper Du är strukturerad och har förmåga att självständigt organisera ditt arbete. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van att fatta egna affärsmässiga beslut som ligger i linje med företagets värderingar. Vi värdesätter att du har ett välutvecklat affärsmannaskap, där känsla för service och vilja att generera resultat är centrala inslag. Vidare är det viktigt att du har förmåga att vara en naturlig part i komplexa ärenden och frågeställningar. Slutligen ser vi att du är en teamplayer som aktivt bidrar till ett ett gott samarbete och en positiv atmosfär i vår grupp.

Är du intresserad? Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare (6 mån provanställning) Tillträde så snart som möjligt

Publiceringsdatum
2017-09-21

Ersättning
Individuell lönesättning i enlighet med kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
1) Sara Sjödin (Team Manager) 08-640 33 08
2. Helge Nyman (Akademikerföreningen) 08-52727587
3. Lena Glaad (Unionen) 08-546 103 18

Företag
Intrum Justitia Sverige AB

Adress
Intrum Justitia Sverige AB
Hesselmans torg 14, Nacka
10524 Stockholm

Kontorsadress
Hesselmans torg 14, Nacka

Jobbnummer
3712431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Justitia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Justitia Sverige AB: