Chefssekreterare till Habilitering, syn och hjälpmedel

Region Värmland / Assistentjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Värmland i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver vårdcentraler över hela länet och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.

Om verksamheten
Habilitering, syn och hjälpmedel består av enheterna barn- och ungdomshabiliteringen, vuxenhabiliteringen, hjälpmedelsservice och syncentralen.

Tillsammans arbetar vi för en positiv utveckling för personen i form av bästa möjliga funktion och aktivitet, fysiskt och psykiskt välbefinnande samt delaktighet i samhällslivet och jämlika levnadsvillkor. Hos oss arbetar vi i tvärprofessionella team. I verksamheten finns logopeder, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, kuratorer, psykologer, specialpedagoger, administratörer, läkare, sjuksköterskor, dietist, hjälpmedelskonsulenter, hjälpmedelstekniker, optiker och synpedagoger.

Habiliteringen är en länsövergripande tvärfacklig specialistresurs för barn, ungdomar och vuxna med långvariga funktionsnedsättningar.

Syncentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder habilitering och rehabilitering för barn, ungdomar och vuxna med måttlig till svår synnedsättning samt blindhet.

Hjälpmedelsservice har ett länsövergripande ansvar för hjälpmedel för barn och ungdomar till och med 18 år, elrullstolar till vuxna personer med funktionsnedsättning, avancerade kognitionshjälpmedel och avancerade kommunikationshjälpmedel.

Publiceringsdatum
2023-04-05

Dina arbetsuppgifter
Som chefssekreterare hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete med stor möjlighet att utforma upplägget på ditt arbete. Du arbetar till största del tillsammans med vår verksamhetschef då grunden i uppdraget är att ge verksamhetschefen, men även enhetscheferna stöd i det dagliga arbetet. Du kommer att ingå i vår ledningsgrupp som består av vår verksamhetschef, sex enhetschefer, verksamhetsutvecklare, HR och controller.

Som chefssekreterare är du insatt i våra interna och externa flöden och ser förändringar som leder till smartare arbetssätt och processer. Du kommer även i detta uppdrag vara ansvarig för samordning av vårdadministratörerna inom verksamheten.

Dina arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att:

- Koordinera och planera ledningsmöten, ansvara för struktur och administration, handlägga frågor eller beslut från chefsgrupp för att säkerställa att processen hanteras vidare samt samordna och förbereda underlag och presentationer.
- Vara verksamhetschefen och ledningsgruppen behjälplig med utskrifter av skrivelser, utformning av presentationer, hantering och utskick av nyhetsbrev samt rapportskrivningar, som till exempel vid verksamhetsuppföljning.
- Förbereda och skicka ut kallelser/dagordning och eventuella förhandlingsunderlag/bilagor, boka lokaler, skriva minnesanteckningar/protokoll och hantera efterarbete.
- Ansvara för verksamhetens diarieföring, avvikelsehantering (synpunktshandläggare),
personaladministrativa uppgifter och LiV-katalogen.
- Vara administrativ samordnare vid planering av konferenser, informationsdagar med mera.
- Arbeta med implementering och utveckling av regionens olika system, exempelvis Teams, GOLI, Stratsys med mera.

Kvalifikationer
Förutom adekvat vårdadministrativ utbildning bör du ha mycket god kunskap om Regionens IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen. Det är också önskvärt om du har erfarenhet av system som Heroma, Raindance, VIDA och Platina. Som person behöver du vara flexibel, noggrann och ha fokus på kvalitet. Du arbetar lösningsfokuserat, är initiativrik och har förmåga att själv prioritera och planera ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hög social kompetens liksom en god förmåga till samverkan.

Välkommen med din ansökan!

https://www.regionvarmland.se/berattelser

Övrig information
I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.

Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RS/230966".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Värmland (org.nr 232100-0156)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Habilitering, syn, hjälpmedel

Kontakt
Marianne Fleron, verksamhetschef
010-8318553

Jobbnummer
7629833

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Värmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Värmland: