Chefskoordinator/ Utskottssekreterare till Socialförvaltningen

Helsingborgs kommun / Assistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg, Klippan eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden, Barn och Unga, Vuxen och Gemensamma Resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner med bland annat
administration, där uppdrag inom kvalitet, utveckling och nämndsarbete finns.

Vi söker nu en ny medarbetare till rollen som Chefskoordinator åt Socialdirektören och Utskottssekreterare på Kvalitetsenheten. Som chefskoordinator har du en viktig roll att skapa förutsättningar för socialdirektören och förvaltningsledningen till god struktur och effektivitet i arbetet.
Då Socialdirektören arbetar med en bredd av frågor och verkar i olika sammanhang kommer arbetsuppgifterna att variera och uppstå efterhand.
Rollen som utskottssekreterare är ett administrativt uppdrag där du samarbetar med tjänstemän, jurister och politiker. Du har även ett nära samarbete med nämnds- och förvaltningssekreterarna.

Tjänsten är en visstidsanställningar med eventuell förlängning.

Varmt välkommen till en trevlig arbetsgrupp och ett viktigt uppdrag!


Publiceringsdatum
2019-11-07

Arbetsuppgifter
Koordinatorrollen innebär främst att administrativt stödja socialdirektören i olika arbetsuppgifter. Du faciliterar möten, skapar förutsättningar för effektivt arbete, bidrar till planering, dokumentation, struktur och ordning. Arbetet omfattar en stor bredd av frågor och uppdraget är varierat. I din roll ingår du i ett nätverk tillsammans med andra chefskoordinatorer på Socialförvaltningen. Exempel på arbetsuppgifter kan vara administration i form av att ta fram underlag, skriva protokoll, planera och förbereda möten, hantera fakturor och inkommen post, koordinera kontakter och framställa underlag såsom presentationer, filmer och digitala enkäter.

Uppdraget som utskottssekreterare innebär att du ansvarar för hela den löpande administrativa processen i utskottet. Detta innebär att du sammanställer underlag, säkerställer att ärenden är kompletta, skickar kallelser och handlingar, för protokoll, kommunicerar beslut och sköter den övriga administrationen som hör till utskottsarbetet.

Tjänsten är fördelad med ca 50 % på respektive uppdrag, vilket kan komma att variera över tid.


Kvalifikationer
Du som söker ska ha
• minst 3 års gymnasieutbildning, samt relevant högskoleutbildning.
• tidigare arbetslivserfarenhet av administration, projektledning och/eller koordinering samt arbete i politiskt utskott
• god kunskap och erfarenhet av olika data- och ärendehanteringssystem
• förmåga att navigera obehindrat i Office-paketet och du vet hur du skapar en kommunikativ presentation
• mycket god administrativ förmåga
• mycket god kommunikationsförmåga och kan uttrycka och formulera dig väl i såväl tal som skrift
• lätt för att få kontakt med andra människor och skapa goda relationer, samtidigt som du har sinne för att organisera, dokumentera och genomföra.
• förståelse för strategiskt arbete i offentlig sektor

Som person är du strukturerad, mycket noggrann, serviceinriktad, initiativrik och har förmåga att leda dig själv. Du kan hitta alternativa lösningar, agerar proaktivt och har lätt att sätta dig in i arbetsuppgifter och system. Vidare har du integritet, är van att prioritera i ditt arbete och hantera oplanerade situationer.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget.

ÖVRIGT
Som anställd i Helsingborgs stad får du subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg. Det finns även tillgång till gymlokal på arbetsplatsen med träningsmaskiner, bastu, ljusterapirum, massagestol m.m.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. , upphör: 2020-12-31 .

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Helsingborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C32911".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157), https://oppnasoc.helsingborg.se/jobb/

Arbetsplats
Helsingborgs Stad, Socialförvaltningen

Jobbnummer
4946240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs kommun: