Chefskoordinator

Sveriges Domstolar / Assistentjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Jönköping, Eksjö, Skövde, Borås, Alingsås eller i hela Sverige

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/



Läs mer om Domstolsverket på www.domstol.se/domstolsverket

Brinner du för koordinering, service och administration? Vill du jobba på en arbetsplats som präglas av utveckling och professionalism - och därtill kunna bidra till din och allas rättssäkerhet? Finns 50 trevliga kollegor och bra arbetsmiljö högt på din lista? Då har vi ett spännande och viktigt jobb för dig.

Vad innebär arbetet?
Tjänsten vi rekryterar är placerad på en av ekonomiavdelningens fem enheter - planeringsenheten. Domstolsverkets ekonomiavdelning är hjärtat i landets domstolars ekonomi och planering. Vi underlättar vardagen för cirka 7 400 anställda i Sveriges Domstolar och bidrar på så sätt till rättstrygghet och demokrati för landets invånare.

Ekonomiavdelningen ansvarar bland annat för finansiering, redovisning, analys och prognostisering av ekonomin och verksamheten samt för upphandling inom Sveriges Domstolar. Planeringsenheten ansvarar för att utifrån ett helhetsperspektiv biträda generaldirektören i planeringen och uppföljningen av Domstolsverkets verksamhet.

Hos oss kommer du att arbeta nära Domstolsverkets högsta ledning. Dina arbetsuppgifter kommer att vara en mix av olika koordinerande och administrativa uppgifter som varierar över tid. Mer konkret handlar det om att strukturera, planera, samordna och följa upp de processer och forum vi ansvarar för. Du har också möjlighet att påverka inriktningen på tjänsten.

I tjänsten ingå bland annat att:

- bereda och samordna olika möten som till exempel Domstolsverkets ledningsgruppsmöten och strategiska möten med domstolarna. Här handlar det om att hantera agenda, kallelse och minnesanteckningar samt uppföljning av beslutade aktiviteter
- stödja i praktiska frågor, t.ex. rese- och kalenderbokningar
- samordna och förbereda underlag som uppföljnings- och presentationsmaterial
- vara webbredaktör med uppgift att underhålla och administrera viss övergripande information om avdelningen på intranätet.

Vem söker vi?
Du är serviceinriktad och strukturerad, självgående och tar egna initiativ samtidigt som du trivs i en roll där samarbete med andra är avgörande. Förmågan att se till såväl detaljer som till helhet är också viktigt, liksom att vara flexibel inför ändrade omständigheter och omprioriteringar. Eftersom Domstolsverket har en komplex verksamhet behöver du ha ett gott omdöme och vara kvalitetsmedveten.

Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Officepaketet. Du kan utrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Du har minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av chefskoordinering och administrativt arbete. Erfarenhet av projektadministration är önskvärt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

I grunden har du en relevant högskoleutbildning.

Vilka är vi?
Domstolsverket har ett uppdrag i demokratins tjänst. Vi arbetar med stöd, utveckling och ledning som ger landets 80-tal domstolar förutsättningar att fokusera på att avgöra mål och ärenden på ett rättssäkert och effektivt sätt. Det tycker vi är ett ovanligt viktigt uppdrag.

Vi fungerar som domstolarnas expertmyndighet och våra medarbetare är specialister inom allt från ekonomi, it och fastighet till hr, teknik och kommunikation. Hos oss jobbar alla med ständiga förbättringar och bidrar till arbetsglädje. Vi är en arbetsplats med fina resultat i den årliga medarbetarundersökningen och här finns stora möjligheter till kompetensutveckling.

Domstolsverkets moderna huvudkontor finns mitt i expansiva Jönköping och har lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Umeå och Malmö. På myndigheten arbetar cirka 400 personer.

Besök oss gärna på www.domstol.se och läs mer om, och hur det är att jobba hos oss.

Publiceringsdatum
2023-11-10

Övrig information
Det är en tillsvidaretjänst som ska tillsättas, provanställning kan komma att tillämpas. Placeringsort är Jönköping. Arbete på distans kan överenskommas, detta bestäms i dialog med din närmaste chef.

Välkommen med din ansökan senast den 3 december 2023.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "DOV 2023-1350".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)

Arbetsplats
Domstolsverket

Kontakt
Andreas Sundberg, enhetschef
073-7456710

Jobbnummer
8253750

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar: