Chefsassistent till välkänd myndighet
Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Växjö,
Alvesta,
Ljungby,
Vetlanda,
Nybro eller i
hela Sverige Är du duktig på att prioritera? Har du intresse av att arbeta på en stor myndighet med varierande uppgifter där det centrala är samordning och administration? Då kan det vara dig som vi söker!
Publiceringsdatum2016-02-03BeskrivningVår kund, en rikstäckande myndighet som sysselsätter tusentals människor, är i behov av en chefsassistent som kan stå för administration och samordning av myndighetschefens uppdrag. Tjänsten är placerad i Växjö.
Vi söker dig som har erfarenhet av och trivs med att arbeta stödjande och nära personer. Rollen handlar i stora drag om att koordinera och att bidra med din högklassiga service genom uppgifter som:
• Koordinering och organisering av chefens kalendrar och konferenser.
• Koordinering av ledningsmöten, vilket omfattar researrangemang, planering av dagordning och vara kontaktperson mellan alla deltagare.
• Support med att skapa olika typer av dokument och presentationer, administration, övervaka och svara på e-post och förvarna chefen direkt på brådskande och viktiga frågor när så är tillämpligt.
• Framtagning och uppföljning av olika underlag (mallar, beslutslistor, mötesscheman, åtgärdslistor etc).
• Protokollskrivning vid olika möten.
• Kontinuerligt förbättra de administrativa rutinerna.
För dessa uppgifter ser vi det som viktigt att du är servicevänlig och har god administrativ förmåga. Du är van vid att arbeta självständigt men kommunicerar regelbundet med chefer, kollegor och andra berörda. Vi tror att du trivs med fart och fläkt i arbetet och är flexibel då du ibland kan behöva ändra fokus och det snabbt.
Är du den skickliga och snabbtänkta chefsassistent som vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Högskoleutbildning med ekonomisk/administrativ inriktning
• Minst fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• God datorvana och mycket goda kunskaper inom MS Office-paketet
• Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
Meriterande
• Erfarenhet av arbete som chef- eller ledningsassistent
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till slutet av maj med möjlighet till förlängning. Tillträde 2016-02-29.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13051MT i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb13051MT
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 13051
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2650251
Observera att sista ansökningsdag har passerat.