Chefsassistent till AMF Fastigheter

AMF Fastigheter AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AMF Fastigheter AB i Stockholm

Hitta nya vägar.

AMF Fastigheter utvecklar stadsrum där människor vill vara. Nu söker vi dig som vill vara en del av ett dynamiskt och framtidsspanande företag.

Läs mer om AMF Fastigheter

Tjänsten, som är på heltid och ska tillträdas snarast, är en visstidsanställning på 12 månader med mycket goda möjligheter till en tillsvidareanställning. Välkommen med din ansökan redan idag.

Trivs du i en omväxlande roll med högt tempo och affärsfokus?
Sök jobbet som chefsassistent!
I rollen som assistent till AMF Fastigheters chef Stadsutveckling och affärsområdeschef Stockholm city är ditt uppdrag i första hand att stödja och underlätta affärsområdeschefens vardag genom att planera, koordinera och följa upp den dagliga kommunikationen och administrationen. I arbetet ingår protokollföring, förberedelser och planering av möten, skapande av presentationer samt arkivering och dokumentation. Andra uppgifter är kontering, registrering och administration av fakturor. Du kommer att i egenskap av assistent vara en del av affärsområdets ledningsgrupp samt övriga för affärsområdeschefen centrala forum. Din uppgift i dessa forum är dels som protokollförare men i vissa fall kan även egna övriga ansvarsområden förekomma, t.ex. att ta fram och sammanställa underlag, planering och koordinering av aktiviteter, driva och koordinera mindre delprojekt etc.

Rollen som assistent till affärområdeschefen innebär stort eget ansvar och ställer höga krav på såväl flexibilitet som egen initiativförmåga. I din roll är planering, framförhållning och förmåga att prioritera viktiga faktorer för att kunna stödja och underlätta affärsområdeschefen på bästa sätt. Du arbetar nära verksamhetens kärna vilket innebär ett högt tempo och stor variation i de frågor du kommer i kontakt med. På sikt är målbilden att du är så väl insatt i affärsområdeschefens arbete att du även kan ha en rådgivande roll och arbeta proaktivt kring vilka frågor, möten och sammanhang som bör prioriteras och därmed ha framförhållning i planeringsarbetet inför desamma.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig med flera års erfarenhet från en liknande roll som assistent eller koordinator, gärna i en dynamisk och affärsdriven verksamhet. Erfarenhet inom kommunikation är meriterande och din förmåga att formulera dig i text är mycket god. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift och du hanterar Officepaketet obehindrat.

Du är en proaktiv och engagerad person som trivs med att jobba självständigt på ett strukturerat sätt. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett utpräglat sinne för ordning och reda samt är ansvarstagande, prestigelös och tillmötesgående. Du har en väl utvecklad organisations- och prioriteringsförmåga och kan naturligtvis ta egna initiativ och fatta beslut när det behövs.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2016-03-30

Ersättning
Fast enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-19
Ange följande referens när du ansöker: 661383
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Elfving 08-555 651 32

Företag
AMF Fastigheter AB

Adress
AMF Fastigheter AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A, Box 207

Jobbnummer
2750633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AMF Fastigheter AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AMF Fastigheter AB: