Chefsassistent/sekreterare sökes omgående till spännande uppdrag

ProfessionalConsulting / Administratörsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Täby, Sollentuna, Solna, Lidingö, Sundbyberg eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av arbete som chefsassistent/sekreterare? Söker du ett nytt spännande uppdrag? Då har vi tjänsten för dig!
Nu söker vi för kunds räkning en chefsassistent/sekreterare till vår kund som är en del av den offentliga sektorn. I denna roll kommer dina arbetsuppgifter innefatta följande arbetsområden:

• Bolagsadministration, upprätta beredningsscheman, ärendelistor, arkivering, diarieföring
• Ekonomiadministration, hantering av fakturor, kvitton, arvodering, etc.
• Personaladministration, rekryteringsadministration, introduktion, ställa i ordning arbetsplatsen för nyanställda, etc.
• Kontorsservice, ansvara för kontorets skrivare, beställningar, kontorsfix, etc.
• Mötesadministration, planering och bokning av interna och externa konferenser, resor etc.

Uppdraget innebär att du är anställd av oss på ProfessionalConsulting men arbetar hos vår kund på deras kontor i Täby. Tjänsten är på heltid och beräknas starta den 1 november och pågå till den 28 februari. Kontorstider tillämpas.

Vi söker dig som har läst en gymnasieutbildning eller motsvarande och har minst ett (1) års arbetserfarenhet som sekreterare/chefsassistent. Det är ett krav att du har erfarenhet av personaladministration, gärna med kunskaper om arbetsrätt. Erfarenhet av ekonomiadministration såsom kontering, kvittohantering och arvoden. Vidare har du erfarenhet av liknande arbete inom offentlig förvaltning, nämndadministration eller kommunala bolag. Du har även erfarenhet från diarieföring. Det är ett krav att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt goda kunskaper i MS Office. Vidare har du goda kunskaper i Agresso eller liknande bokföringsprogram. Det är meriterande om du har erfarenhet av Aditro recrutiment, Personec lönesystemet, Proceedo fakturahanteringssystem samt Evolution dokumenthanteringssystem.
ProfessionalConsulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2014-10-02

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3-6 mån

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ProfessionalConsulting

Adress
ProfessionalConsulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Kontorsadress
ProfessionalConsulting

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2017150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProfessionalConsulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProfessionalConsulting: