Chefsassistent/administratör - Framtiden AB, Karlstad - Administratörsjobb i Karlstad
Chefsassistent/administratör
Framtiden AB, Karlstad / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums
Visa alla jobb hos Framtiden AB, Karlstad i Karlstad

Chefsassistent/administratör
Vi söker nu en självständig och driven person till en tjänst som chefsassistent och administratör
Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagsidé är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv.

Publiceringsdatum
2008-04-18

Företaget
Kundföretaget är en ledande totalleverantör av installations- och servicetjänster. Tjänsterna rör sig främst inom el, vs och ventilation och erbjuder allt från design och projektering till installation, drift och underhåll.
Arbetsuppgifter och omfattning:
Du kommer inledningsvis att arbeta parallellt med den person som ska frånträda tjänsten och då främst med löpande administration. Efterhand så kommer din roll att utvecklas mer mot att fungera som regionchefens högra hand.
Rollen kan också komma att utvecklas mot att jobba med verksamhetscontrolling.
Du kommer inledningsvis att arbeta med löpande fakturering och löneadministration.
I uppgifterna ingår också att stödja regionchefen med bokning och förberedning av interna och externa möten, hantering av avtal, protokollskrivning, informationshantering t.ex. ta fram presentationsmaterial och liknande.
Start i maj eller juni.
Tjänsten är på heltid och kommer inledningsvis att vara en uthyrning som efter 3-6 månader övergår till en anställning hos kundföretaget. Om du studerar under maj så kan första perioden vara på deltid.
Skallkrav:
Tjänsten ställer höga krav på din personlighet och därför ser vi att du som söker har arbetat med någon form av liknande arbete tidigare, t.ex. inom administration.
Krav är också att du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift samt har god datorvana.
Körkort krävs.
Din personlighet kommer att vara avgörande.
Meriterande krav:
Om du är intresserad av att utvecklas mot att jobba med verksamhetscontrolling och har kunskaper/utbildning inom området så är det starkt meriterande.
Om du har erfarenhet av löneadministration och ekonomiska arbetsuppgifter så är det mycket meriterande.

Dina personliga egenskaper
För att passa till tjänsten så krävs det att du är självgående, prestigelös och kan styra ditt eget arbete. Du är också intitiativrik och mycket flexibel.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
08-16:30. Uthyrning i ca 3-6 månader, därefter rekrytering. Alternativt direkt rekrytering.

Ersättning
Fast lön
Timlön under uthyrningsperioden, vid rekrytering till kundföretaget gäller månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-05-02
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Markus Rosen, Personalansvarig, 054-405 02 52, markus@framab.se

Företag
Framtiden AB, Karlstad

Adress
Framtiden AB, Karlstad
Signalhornsgatan 124
65634 Karlstad

Kontorsadress
Signalhornsgatan 124
Karlstad

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 054-405 02 52
E-postadress: karlstad@framab.se

Jobbnummer
197108

Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB, Karlstad: