Chefer till Samhällsbyggnadsförvaltningen, Lilla Edets kommun

Lilla Edets kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lilla Edets kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen i Trollhättan, Lilla Edet eller i hela Sverige

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. Du tar dig snabbt och säkert med tåg eller på motorväg mellan orterna. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.

I kommunen arbetar drygt 1500 medarbetare med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra nästan 14 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semesterdagsväxling, bidrag till studielitteratur, möjlighet till privatbilleasing och mycket annat. Hos oss finns närhet till de du samarbetar med och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.

Uppdraget till samhällsbyggnadsförvaltningen är brett och utmanande och kommer från både kommunstyrelsen och tekniska nämnden. Uppdraget innebär att genomföra en fortsatt ambitiös utbyggnad av områden för bostäder och verksamheter samtidigt som vi skall leverera dagliga kommunaltekniska tjänster till våra invånare och företagare.


Publiceringsdatum
2018-12-06

Arbetsuppgifter
Lilla Edets kommun växer vilket gör att vi på samhällsbyggnadsförvaltningen ser över hur vi på förvaltningen ska arbeta för att möta Lilla Edetbornas framtida behov. Resultatet av att vi expanderar är att vi delar upp våra olika uppdrag till de tre nya enheterna Stadsmiljö & Trafik, Vatten & Avlopp samt Avfall & Återvinning. Som chef hos oss kommer du ha fullt resultat- och ledningsansvar för din verksamhet såväl strategisk som operativt

Du leder verksamheten i en mix av egen regi och köpta tjänster. Du ansvarar för bäst möjliga affärsmässighet vid användandet av tillgängliga resurser. Ledningsuppgiften innebär hög grad av självständighet. Vi arbetar efter en styrmodell som bygger på horisontell styrning och vertikal dialog. Som chef ska du leda medarbetare med olika utbildnings- och erfarenhetsbakgrund att dra åt samma håll i en komplex utvecklingsuppgift.

Arbetsuppgiften innefattar också samverkan med andra verksamheter för att ta fram och utveckla verksamhetsöverskridande processorienterade arbetssätt.



Kvalifikationer
Du har relevant akademisk examen. Du har erfarenhet av ledning såväl operativt som strategiskt. Du ska vara skicklig på att kommunicera såväl i tal som skrift. Som chef hos oss behöver du ha dokumenterad kunskap och erfarenhet av såväl tillämpliga system av regler som kunskap om de olika aktörer som behöver samverka för att göra samhällsbyggandet möjligt.

För enheterna Vatten & avlopp och Avfall & återvinning krävs god kunskap om lagen om allmänna vattentjänster och/eller miljöbalken och avfallsförordningen. Erfarenhet av ekonomistyrning av taxeekonomier är meriterande.

För enheten Stadsmiljö & trafik krävs god kunskap om de regler som styr huvudmannens ansvar för allmän plats (gator, lekparker och gröna ytor). Att ha erfarenhet av att utveckla ett grönare och trafiksäkrare offentligt rum och att ha stärkt förutsättningar för ett hållbart resande är meriterande.

För samtliga ledningsuppdrag krävs kunskap och erfarenhet av planering och genomförande av utbyggnad av kommunaltekniska anläggningar. Vi sätter värde på om du har vana vid beställning av drifts- och anläggningsentreprenader och har kunskap om entreprenadjuridik i praktiken.

Har du praktisk erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet är det meriterande.

Kunskap och erfarenhet av processorienterat arbetssätt och projektstyrning är meriterande.


ÖVRIGT
För att vi ska kunna matcha din ansökan mot tjänsten behöver du bifoga ett tydligt CV med ett personligt brev där du berättar lite mer om dig själv!

För att vi på Lilla Edets kommun ska kunna leverera en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt där vi ser fram emot att få ta del av ditt personliga brev med bifogat CV.

Du ansöker via vårt rekryteringssystem Visma Recruit, som du kommer åt direkt i annonsen genom att klicka på ansök.

Vill du veta mer om oss? Gå gärna in på lillaedet.se för att läsa mer om hur det är att arbeta inom vår kommun!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-31
Ange följande referens när du ansöker: A831568
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Stenlöf anna.stenlof@lillaedet.se 0520-65 96 60

Företag
Lilla Edets kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Adress
Lilla Edets kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen
Järnvägsgatan 12
46380 Lilla Edet

Kontorsadress
Järnvägsgatan 12 46380 Lilla Edet

Jobbnummer
4496679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lilla Edets kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lilla Edets kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen: