Chef till stöd/service 3 i lokalpolisområde Halmstad

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Halmstad, Falkenberg, Varberg, Helsingborg, Värnamo eller i hela Sverige

Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en underrättelsesektion och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Halland omfattar sex kommuner och är indelat i fyra lokalpolisområden: Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad. I Polisområdet finns det också en utredningssektion och ett områdeskansli. Lokalpolisområde Halmstad har ca 180 medarbetare inom verksamhetsgrenarna stöd/service-verksamhet, brottsförebyggande-/ingripandeverksamhet (BF/IGV) och utredningsverksamhet.
Nu söker Polismyndigheten en chef som på direkt nivå ska leda stöd/servicegrupp 3 i Lokalpolisområde Halmstad. Denna grupp svarar bland annat för personaladministrativa uppgifter, inköp och beställningar, diarieföring, ärendeadministrering och annan intern service. Gruppen består av cirka 10 medarbetare.
Som chef för stöd/service 3 LPO Halmstad
ska du:
• planera, leda och följa upp lokalpolisområdets verksamhet inom ditt ansvarsområde
• inom ramen för ditt ansvarsområde ansvara för att verksamhetens uppdrag utförs
• tillsammans med dina medarbetare verka för verksamhetens kortsiktiga och långsiktiga förändrings- och utvecklingsarbete
• ingå i lokalpolisområdets ledningsgrupp
• ansvara för såväl utvecklingssamtal och lönesamtal för dina medarbetare
• ansvara och verka för en miljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och ständiga förbättringar
• företräda hela Polismyndigheten både externt och internt och arbeta för att stärka förtroendet för polisverksamheten
• ansvara för arbetsmiljöfrågor gällande medarbetare som ingår i din grupp och svara för såväl förebyggande arbete, hantering av skador/incidenter och mer långtgående rehabiliteringsåtgärder tillsammans med företagshälsovården

är du
• verksamhetsansvarig - genom dina medarbetare når du goda resultat som ger önskvärda effekter
• arbetsgivare - du påverkar och tar ansvar för arbetsgivarpolitiken samt tillämpar den för verksamhetens bästa
• ledare - utifrån uppdraget coachar, motiverar och stödjer du och skapar förutsättningar för dina medarbetare att nå sin fulla potential

Publiceringsdatum
2018-06-27

Kontakt
Information om uppdraget lämnas av tf. lokalpolisområdeschef i Halmstad: Krister
Adolfsson,
010-56 612 86. Information om rekryteringsprocessen lämnas av: Therese Dahl,
010-56 611 54
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Saco-S, ST, SEKO Polisen, samtliga nås via polisens växel 11414
För fullständig annons, kravprofil m.m. se: www.polisen.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-07

Kontakt
Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 50135
97324 LULEÅ

Kontorsadress
Skeppsbrogatan 37

Jobbnummer
4225708

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: