Chef till Kundservice Dos

Apoteket AB / Chefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Apoteket AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vill du hjälpa andra? Det vill vi på Apoteket! I rollen som chef på kundservice är du med oss och bidra till en bättre hälsa för varje individ - och samhället som stort.

Rollen som chef för Apodos kundservice skiljer sig från andra chefsroller på Apoteket och är väldigt varierande när det kommer till dina arbetsuppgifter. Det kan vara alltifrån personalärenden till att sitta med i regionmöten där du ska föra din avdelnings talan. Nu söker vi en driven chef som kommer att leda våra kundkommunikatörer i det dagliga

Som chef kommer du att...
Tillhöra vår enhet Dos & Vård och avdelningen kundservice. I den här rollen har du personalansvar för en grupp på 24 medarbetare vilket även inkluderar schemaläggning, bransch- och avtalsfrågor och medarbetarutveckling. Du kommer även ansvara för att leda teamet när det gäller att effektivisera vårt arbete och säkerställa att vi jobbar kundorienterat och felfritt. Utöver det kommer du att:

• Ha budget- och kostnadsansvar för enheten såsom löpande resultatuppföljning mot budget.
• Delta vid myndighetsinspektioner och säkerställa genomförande av interninspektioner.
• Driva ditt teams utveckling framåt vad gäller arbetssätt, effektivitet samt försäljning.
Driva verksamheten i enlighet med Apodos uppdrag, riktlinjer och värderingar samt implementera nya koncept och beslutande åtgärder
* Coacha ditt team till att hela tiden prestera på bästa möjliga sätt i sitt arbete
• Säkerställa att arbetsuppgifterna bedrivs enligt fastställda rutiner och instruktioner i enlighet med lagar, myndighetskrav, koncernens riktlinjer och styrande dokument.
• Ansvara för att produktivitets- och kvalitetsmål uppfylls.

Du kommer även att arbeta som kundkommunikatör i den dagliga driften på enheten vid behov.

Vem är du?
För att passa in i rollen som chef letar vi efter dig som har dokumenterad erfarenhet av en ledarskapsroll, gärna inom kundservice. För att lyckas i rollen som chef behöver du ha god ekonomisk förståelse genom att du har arbetat med nyckeltal, försäljningssiffror samt budget. Det är även meriterad om du har arbetat på apoteket då du behöver ha god branschkännedom för apoteks- och vårdmarknadens strukturer och behov. Det är även viktigt att du har:

• Tidigare erfarenhet som ledare med erfarenhet av att hantera personer med olika kompetenser och bakgrunder
• Erfarenhet från arbete med kvalitetsledningssystem, processer och instruktioner.
• Erfarenhet av försäljning eller kundmöten.
• Pratar och skriver obehindrat på svenska.
• Kunskap i allmänna IT- och operativsystem såsom Microsoft Office.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från dosverksamheten. Förutom det som vi nämnt ovan behöver du ha ett högt resultatfokus för att leverera i rollen och säkerställa att teamet möter satta deadlines. Du har en förmåga att driva avdelningens mål i olika forum och kan själv hitta lösningar och vägar framåt på de problem som kan uppstå.

Vad vi erbjuder dig
Det finns många anledningar att jobba på Apoteket. Kalla det karriär eller livsval, men till oss söker man sig med drivkraften att vara en del av ett värdeskapande företag där vi möter människors behov och förväntningar. Vi har ett viktigt uppdrag att utföra där vi aktivt bidrar till att skapa "Ett liv i hälsa" för både kunder, medarbetare och samhället i stort. Oavsett roll eller funktion på Apoteket är du med och gör det enklare att må bra.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Känns det rätt?
Det hoppas vi. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök nu och missa inte din chans!

Apoteket AB, med huvudkontor i Solna, är Sveriges största apotekskedja med drygt 3300 anställda och närmare 400 apotek över hela landet. Apoteket erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Vi bryter ständigt ny mark inom läkemedelsrådgivning, patientsäkerhet, it och miljö.

Här präglas kulturen av omtanke och kollektiv kunskap för innovativ utveckling och leverans av produkter och tjänster som hjälper kunder till ett liv i hälsa. Här delar du övertygelse med människor som av olika skäl har valt Apoteket, och som medarbetare är del av vår själ: En stark tro på den goda kraften för att varje dag göra allt vi kan för att göra det enklare att må bra. För andra. För oss.

Ersättning
Enligt Ö.K.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Apoteket AB (org.nr 556138-6532), https://www.apoteket.se/

Kontakt
Chef Kundservice och Kvalitet för Dos och Vård
Tara Tawfique
Tara.Tawfique@apoteket.se

Jobbnummer
7954066

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Apoteket AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Apoteket AB: