Chef till avdelning inom personlig assistans

Rehab Station Stockholm AB / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rehab Station Stockholm AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Rehab Station Assistans är en del av Rehab Station Stockholm. Vi vänder oss till personer med neurologisk sjukdom eller skada. Vår assistans bygger på den kunskap och erfarenhet som Rehab Station har fått efter att ha arbetat med neurologisk rehabilitering sedan 1987. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundens önskemål som styr vårt arbete och det genomsyras av engagemang, kompetens, nytänkande och gott bemötande!

Vill du jobba i våra fina nyrenoverade lokaler i en spännande och intressant verksamhet?
Just nu rekryterar vi en chef som vill vara med att driva, utveckla och ta vår assistans ytterligare steg framåt.
Rehab Station Assistans är en välskött och nischad assistansverksamhet som har funnits sedan 2010. Vi anordnar idag assistans för 40 kunder som finns i Stockholms län och i övriga Mälardalsregionen.

Om dig:
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och uppfyller kraven i Socialstyrelsens föreskrifter. Du har chefs- och ledarerfarenhet från området personlig assistans eller från liknande uppdrag inom vård och omsorg samt har kunskap om LSS.

Du har ett kundorienterat ledarskap och arbetar utefter Rehab Stations inriktning och värdegrund. Det är viktigt att du är trygg och stabil i din chefsroll, har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och ta ansvar. Du är engagerad i ditt arbete och har en drivkraft för att bearbeta marknaden och jobba med utvecklingsarbete. Vidare är du handlingskraftig, flexibel och lösningsorienterad.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Dina Arbetsuppgifter:
Du leder det dagliga arbetet och har ett övergripande ansvar för assistansverksamheten. I detta ingår bland annat ansvar för medarbetare, ekonomi, marknad och försäljning samt verksamhetsutveckling. Du är ansvarig för kvalitetssäkring gällande assistansens utformning, kundnöjdhet med mera. Arbetsgruppen omfattar idag 11 medarbetare som består av teamchefer, bemanningsassistenter och administratör.

Publiceringsdatum
2019-03-29

Anställningstyp/arbetstider
:
Arbetstiden är vardagar mellan kl 8:00-16:30
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start i augusti 2019 eller efter överenskommelse.
6 månader provanställning.

Vi erbjuder:
Förutom att vi erbjuder ett arbete där du bland annat får möjlighet att driva och utveckla verksamheten tillsammans med arbetsgruppen, så sitter vi i nyrenoverade kulturmärkta lokaler i Frösundavik med Hagaparken och Brunnsviken som närmsta granne.
Vi erbjuder förmåner så som subventionerad lunch, friskvårdsersättning, friskvårdstimme samt tillgång till gym i våra lokaler.

Läs gärna mer om oss på: www.rehabstation.se

Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Matts Lindberg 08-55544095

Företag
Rehab Station Stockholm AB

Adress
Rehab Station Stockholm AB
Frösundaviks Allé 4
16970 Solna

Kontorsadress
Frösundaviks Allé 4 16970 Solna

Jobbnummer
4700276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rehab Station Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rehab Station Stockholm AB: