Chef Kundcenter/Televäxel

Malmö stad, Serviceförvaltningen / Ekonomichefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Malmö stad, Serviceförvaltningen i Malmö

Bli en samhällsbyggare - jobba i Malmö stad!
Genom att arbeta i Malmö stad får du möjlighet att arbeta med hållbar samhällsutveckling. Som en samhällsbyggare spelar du en viktig roll i Malmös utveckling och därför ser vi oss som framtidens arbetsplats. Människors lika värde är en förutsättning för demokrati och är också en självklarhet i vår värdegrund.

Med 20 000 medarbetare är Malmö stad en av de största arbetsgivarna i Skåne. Vi har över 400 yrkeskategorier representerade inom 22 förvaltningar.

Kundcenter är en enhet i Serviceförvaltningens affärsområde Kommuntjänster. Kundcenter förmedlar på uppdrag ärenden och frågor från anmälare till utförare hos våra uppdragsgivare. Till Kundcenter vänder sig anmälare som vill göra en felanmälan, ställa en fråga eller kanske lämna en synpunkt som exempelvis berör Malmö stads gator, torg, parker, byggnader eller skolmat. Både Malmöbor och medarbetare i Malmö stad kontaktar Kundcenter och anmäler ärenden, oftast via telefon.

Malmö stads televäxel tar emot ca 3000 samtal om dagen och administrerar i samband med detta bland annat omkopplingar, utlämning av adresser och telefonnummer, meddelandehantering, interna hänvisningar och lämnar ut information till såväl anställa inom Malmö stad som till Malmöbon. Utöver detta så uppdaterar man även ca 7.500 anknytningar med tex namn, titlar, adresser, sökord med mera.

Publiceringsdatum
2012-08-06

Arbetsuppgifter
I ditt uppdrag som chef för verksamheten Kundcenter/Televäxeln ingår personalansvar för ca 20 personer. Du kommer att ha budget - och verksamhetsansvar och du rapporterar direkt till chefen för extern service. Till din hjälp i det dagliga arbetet kommer du ha ha två stycken funktionsanvariga.

I tjänsten ingår även:

• kundärendehantering
• upphandling och avtalsskrivning i samarbete med den centrala upphandlingsenheten
• att vårda kundrelationer och entreprenörskontakter
• kontakt - och nätverksbyggande
• ansvar för den dagliga driften inom området
• att säkerställa att leverans sker enligt stipulerade SLA's

Som ett led i att ständigt vilja erbjuda våra kunder en bättre och smidigare service, har vi nyligen tagit ett beslut om att påbörja arbetet med att starta upp ett kontaktcenter för förvaltningen. Kundcenter/Televäxeln kommer, tillsammans med en rad andra supportfunktioner, att vara en del av detta förändringsarbete. Detta innebär chefen för verksamheten - utöver ovanstående beskrivna arbetsuppgifter - kommer att ägna en stor del av arbetet som operativ chef åt förändrings - och förbättringsarbete samt personalutveckling på såväl grupp -som individnivå.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som chef för verksamheten ska du vara initiativrik och komma med nya ideér men också ha lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden som du inte kan påverka. Som person ska du vara utåtriktad och vara duktig på att skapa goda relationer samt att bygga effektiva nätverk både inom och utanför organisationen.

Rollen kräver:

• en dokomunterad flerårig ledarerfarenhet
• vana av att arbeta efter såväl uppsatta mål som att arbeta fram nya
• en relevant högskoleutbilning eller motsvarande erfarenhet
• att du gärna har arbetat i liknande verksamheter tidigare och att du besitter förhandlingsvana
• att du kan uttrycka dig mycket väl i det svenska språket, både i tal och skrift och att du har goda kunskaper i engelska
En stor del av arbetet kommer bestå av att leda medarbetare i förändring och du måste därför vara duktig på att övertyga och peka ut riktningen åt andra men också vara ödmjuk och tålmodig inför de effekter som ett förändringsarbete kan ha på såväl medarbetare som organisation.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-26
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Ange följande referens när du ansöker: 2012-KTJ-40
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anita Ipsen, 040-341980

Facklig kontakt
Lennart Andersson, 040-341792

Företag
Malmö stad, Serviceförvaltningen

Adress
Malmö stad, Serviceförvaltningen
August Palms plats 1
20580 Malmö

Jobbnummer
1305743

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Malmö stad, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö stad, Serviceförvaltningen: