Chef för administrativa avdelningen

Fastighetskontoret / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fastighetskontoret i Stockholm

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med många möjligheter. Stockholms stad ska vara en attraktiv arbetsgivare med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Fastighetskontoret i Stockholms stad förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg, partihandelsområden och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Vår gemensamma strävan är att skapa värden och attraktiva miljöer som lämnar positiva avtryck - på väg mot ett Stockholm i världsklass. Fastighetskontoret har en årlig omsättning på ca 1,3 miljarder kronor. Vi är cirka 140 medarbetare och vi sitter i fina lokaler i centrala Stockholm. Verksamheten är organiserad i fyra avdelningar och en kommunikationsstab.

Till den nyinrättade administrativa avdelningen söker vi nu en ny chef. Du får forma och ansvara för utveckling och optimering av all administration och allt verksamhetsstöd inom Fastighetskontoret. Om fem år kommer alla stadens tekniska förvaltningar att flytta till nya lokaler i Söderstaden. Fastighetskontoret ansvarar för hela detta fastighetsprojekt och denna position ansvarar för hela verksamhetsprojektet som kommer ligga till grund för hur fastigheterna utformas. Den administrativa avdelningen består av tre enhetschefer och ca 25 medarbetare. De arbetar med HR, IT, registratur, dokumenthantering, verksamhetsplanering, ekonomi och juridik. Du ingår i Fastighetskontorets ledningsgrupp och rapporterar direkt till fastighetsdirektören.

I denna nyckelposition får du ansvar för:

•           resultat, budget, arbetsmiljö och kvalitet för den nyinrättade administrativa avdelningen

•           att leda och utveckla den nya avdelningen med medarbetare med olika bakgrund och

           profession

•           att utveckla administration och verksamhetsstöd för hela Fastighetskontoret i nära 

           samarbete med de andra avdelningarna

•           översyn och samarbete med de andra tekniska förvaltningarna (Miljöförvaltningen,

           Exploateringskontoret, Trafikkontoret, Stadsbyggnadskontoret) i staden för optimerad

           kravställning inför kommande samlokalisering

•           att förvalta pågående ISO-processer när de implementerats

Fastighetskontoret är en långsiktig ägare och ska bidra till ett Stockholm i världsklass. Allt arbete, såväl koncept som funktioner och gestaltning m m, sker utifrån den målsättningen.

Publiceringsdatum
2013-06-04

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig dokumenterad erfarenhet av förändringsledning, ledarskap och projektledning samt en akademisk utbildning. För att lyckas i rollen behöver du ha:

•        gedigen erfarenhet av förändringsledning

•        goda ledaregenskaper med förmåga att engagera och entusiasmera medarbetare

•        erfarenhet av att leda andra chefer

•        haft ekonomi- och budgetansvar

•        lätt att uttrycka dig i tal och skrift

Vi ser gärna att du har erfarenhet av offentlig verksamhet.

Vi söker dig som har:

•        ett starkt personligt driv och intresse av att utveckla HR, IT och ekonomi

•        förmåga att inspirera, motivera och leda medarbetare genom förändring

•        förmåga att skapa engagemang och delaktighet och verkar aktivt för medarbetarnas

        professionella utveckling och avdelningens långsiktiga kompetensförsörjning

•        god samarbetsförmåga

•        god kommunikativ och pedagogisk förmåga

•        erfarenhet av breda kontaktytor och komplexa förändringsprojekt

Du tänker strategiskt och leder verksamheten med helhetssyn och du tar ansvar för kontorets prioriteringar. Att du är lösningsorienterad och har förmåga att fatta beslut är också avgörande för att du ska lyckas i rollen som chef för administrativa avdelningen.

Vi erbjuder en ny spännande nyckelbefattning på Fastighetskontoret med placering centralt i staden och konkurrenskraftiga villkor.

Du är varmt välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV via http://www.mercuriurval.se/www.mercuriurval.se ref.nr. SE-06828. Ansök snarast då vi behandlar ansökningarna löpande.

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Mercuri Urval AB. För frågor är du välkommen att kontakta Karin Toll Lane, tfn 08-506 450 71 eller Maria Eckerby, tfn 08-506 450 25, konsulter på Mercuri Urval.

Har du ytterligare frågor kan du även kontakta:

Förvaltningschef Juan Copovi-Mena 08-508 270 10, :@stockholm.se

Fackliga kontaktpersoner b
Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: SE-06828
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Fastighetskontoret

Adress
Fastighetskontoret

Jobbnummer
1573041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fastighetskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fastighetskontoret: