Chef Customer Service & Sales Support

Gudrun Sjödén / Ekonomichefsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gudrun Sjödén i Ospecificerad arbetsort

Gudrun Sjödén grundades 1976 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Vår affärsidé är att tillverka färgstarka kläder och hemtextilier i naturmaterial, funktionella modeller, kombinerbara på kort och lång sikt, passande alla åldrar och figurer och med ett nordiskt formspråk som grund. Idag sker försäljningen genom den globala webbshoppen, via katalog och via egna butiker i Norden, Storbritannien, USA och Tyskland. Koncernen omsätter drygt 700 miljoner och har ca 350 medarbetare. Vi erbjuder en färgstark, omväxlande och stimulerande arbetsmiljö med duktiga och passionerade medarbetare som brinner för varumärket. Vi har en entreprenörsanda och vill som företag utmana, inspirera, förenkla och överraska. Vi arbetar för en mer färgstark och hållbar värld med visionen "fler färgstarka kvinnor i världen".

Din roll
Gudrun Sjödén Design AB fortsätter att växa!
Vi söker nu en person som ska ansvara för avdelningen Customer Service & Sales Support. Detta är en ny tjänst och du har chansen att vara med och sätta din prägel på tjänsten. Är du handlingskraftig, initiativrik och sugen på att, tillsammans med ett gäng energirika medarbetare, driva försäljning och överträffa kundernas förväntningar kan detta vara tjänsten för dig!
Vi erbjuder en spännande och omväxlande tjänst, där ditt engagemang, driv och starka ledarskap kommer till sin rätt. Genom att vara en kulturbärare och kontinuerligt utveckla din och dina medarbetares kompetens bidrar du till ett färgstarkt, värderingsdrivet varumärke med fortsatt framgångsrika resultat och kunden i fokus.
Som Chef Customer Service & Sales Support kommer du att leda, planera och utveckla avdelningens arbete. Avdelningen består av ca åtta medarbetare som primärt via telefon, mail och sociala media möter våra kunder, agerar stöd till våra outsourcade call-centers på övriga marknader samt stöttar lands- och butikschefer med försäljningsstöd i vårt affärssystem. Som chef är du även schemalagd i driften vissa tider. Avdelningen verkar brett för att ge bästa möjliga service till våra kunder och samarbetar kontinuerligt med övriga enheter i bolaget. Du är lagledaren som analyserar, coachar, administrerar och följer upp - och därigenom ser till att vi levererar en kundupplevelse i världsklass.

Vem är du?
Du är en erfaren ledare som skapar engagemang, utvecklar dina medarbetare och får saker gjorda på ett effektivt sätt. Vi ser att du tidigare har haft budgetansvar, jobbat med att driva försäljning samt har erfarenhet av att arbeta med kundservice. Du tycker om att arbeta nära dina medarbetare och att hugga i där det behövs, samtidigt som du har överblick, koll på helheten och förmåga att analysera och utveckla verksamheten. Hos oss händer det saker hela tiden. För att passa in i rollen krävs att du är kundorienterad, van att ta ansvar, resultatinriktad och har ett intresse för människorna såväl som för affären. Du sköter ditt arbete strukturerat och proaktivt men har samtidigt en förmåga att agera flexibelt och följa verksamhetens föränderliga behov. Som person är du tillgänglig, kommunikativ och lösningsorienterad samt har förmåga att skapa förtroende hos dem du arbetar tillsammans med. Vi ser också att du har erfarenhet av att hantera komplexa affärssystem samt naturligtvis av MS Office. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Erfarenhet från detaljhandel, e-handel och/eller call-center samt entreprenörstyrd verksamhet är meriterande.
För att trivas hos oss är det viktigt att du har känsla för och snabbt kan förstå varumärket och entreprenörsandan i företaget.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40 tim/vecka) med tillträde snarast möjligt. Resor i tjänsten kan förekomma.
Låter detta intressant?
Då vill vi gärna att du söker dig till oss! Välkommen med din CV och personligt brev, som du registrerar här nedan. Vi läser ansökningarna löpande men vill ha din ansökan senast den 29 oktober 2017.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Provanställning 6 mån

Publiceringsdatum
2017-10-16

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gudrun Sjödén

Adress
Gudrun Sjödén
Årstaberg
12060 Årsta

Kontorsadress
Årstaberg

Jobbnummer
3752560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gudrun Sjödén

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gudrun Sjödén: