Chef Business Services

DB Schenker / Inköpar- och marknadsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos DB Schenker i Ospecificerad arbetsort

DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på www.dbschenker.com/se

Då vår nuvarande chef för Business Services har valt att gå vidare till nya utmaningar söker vi nu en ny engagerad och erfaren ledare till avdelningen. Business Services fungerar som ett administrativt stöd i vår produktionsprocess. Du har fyra direkt underställda avdelningschefer.

Chefen för Business Services ansvarar för att administrativt stödja produktionsprocessen samt att arbeta med utveckling och kvalitet. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till Distriktschef.

Arbetsuppgifter
Som chef för Business Services ser vi att du skapar förutsättningar för motiverade och engagerade medarbetare. Du leder och fördelar arbetet samt ansvarar för att säkerställa avdelningarnas kompetensnivå idag och imorgon. Business Services består av cirka 70 medarbetare och du kommer ha fyra direkt underställda chefer som ansvarar för Trafikledning, Bokning, Produktionssupport samt Control Tower.

Du ansvarar för att leda funktionen så att arbetet bedrivs på ett effektivt sätt. Du skall löpande jobba med att hitta kostnadseffektiva lösningar och säkerställa hög kvalitet i arbetet.

Tillsammans med avdelningscheferna fastställer du, följer upp och driver förbättringsarbete på funktionen.
Du ser även till att säkerställa att rutiner skapas, implementeras, dokumenteras samt uppdateras.

Publiceringsdatum
2017-07-28

Profil
Vi söker dig som har ledarerfarenhet och en förmåga att entusiasmera och engagera dina medarbetare. Du har lätt för att samarbeta och knyta kontakter internt och externt för att gemensamt hitta effektiva arbetssätt. Vi ser att du är lösningsorienterad och van med förändringsarbete.

Som ansvarig för funktionen förutsätter vi också att du har initiativförmåga och en kvalitetsmedvetenhet.

Som person är du positiv och drivande, du trivs med att arbeta i grupp och engagerar dig för medarbetarnas och avdelningens resultat. Du är kommunikativ och behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du har en eftergymnasial utbildning och vi ser gärna att du har branschvana.

Information och ansökan
Tjänsten är placerad i Lunda, Stockholm. För mer information är du välkommen att kontakta Jan Saarsoo
tel. 08-58510081 eller jan.saarsoo@dbschenker.com

Skicka in din ansökan senast den 27 augusti
2017 till:
www.hrsupporten.se/schenkerab.php

Intervjuer kommer att ske löpande

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-27
Ange följande referens när du ansöker: 145
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
• Jan Saarsoo 08-585 10 081

Företag
DB Schenker

Adress
DB Schenker
Fagerstagatan 47
16353 SPÅNGA

Kontorsadress
Fagerstagatan 47

Jobbnummer
3618463

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från DB Schenker

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos DB Schenker: