Chef Broker Partnership

Trygg-Hansa / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trygg-Hansa i Stockholm, Örebro, Jönköping, Växjö, Sundsvall eller i hela Sverige

Trygg-Hansa söker nu en chef till en ny position inom Broker Partnership med ansvar för ett team bestående av tre högpresterande Account Directors med gedigen försäkringskompetens. Teamet har det övergripande ansvaret för all försäljning inklusive alla strategiska relationer för några av våra största och prioriterade mäklarhus.

Tjänsten erbjuder möjligheten till ett stort inflytande i viktiga beslut för Trygg-Hansa och du tillhör ledningsgruppen för Broker Sales. Som person tror vi att du trivs med frihet under ansvar och i med att det är en ny roll får du möjligheten att vara med att kreativt sätta prägel på rollens utformning, skapa kundnytta samt komma med egna idéer. Du rapporterar direkt till Head of Broker Sales - Håkan Holmström.

Vi söker nu därför dig som är en ödmjuk, driven och nyfiken ledare som är mån om och har ett genuint intresse för att skapa framgång tillsammans med oss på Trygg-Hansa - dina medarbetare samt organisationen som helhet. Teamet är placerat i Sundsvall och Stockholm. Placering av denna tjänst kan därmed vara på någon av de två orterna.

Ansvar och arbetsuppgifter

Broker Sales ansvarar för de övergripande affärsrelationerna och all försäljning till våra prioriterade mäklarhus. Teamets tre Account Directors huvudansvar är att sätta försäljningsstrategin för sina mäklarhus samt att driva affärsförfrågningar som ligger inom Trygg-Hansas riskaptit och tillväxtområden, samt att utveckla våra affärsrelationer med de relevanta mäklarhusen. Syftet är att våra mäklare genom en proaktiv och professionell hantering, bra lösningar och god service väljer Trygg-Hansa under en längre tid och väljer att placera fler försäkringar hos oss.

Tjänsten innebär att stötta och följa upp dina medarbetare i de mest komplicerade frågorna i arbetet samtidigt som du själv kommer att få möjligheten att vara operativ tillsammans med dina medarbetare i utvecklingen och skapandet av nya affärsrelationer.

Försäljnings- och strategiarbetet sker både på chefsnivå (horisontellt), på grupperingar och på individnivå (vertikalt) hos dina mäklarhus.

Du kommunicerar regelbundet med och följer upp med teamen som hanterar de inkommande förfrågningarna och även de enheter som är berörda av dina mäklare. Det är därmed viktigt att du har förmågan och trivs med att knyta nya, och vidmakthålla goda relationer inom organisationen och hos mäklarna.

Utöver ansvaret för affären och mäklarrelationerna kommer du att ha arbetsuppgifter som ska säkerställa att samarbete och processer fungerar optimalt och ligger i linje med vår vision och strategi.

Du kommer att mätas och följas upp kring ditt direkta ansvarsområde samt hela den mäklade försäljningen.

Tjänsten innefattar visst resande till de orter där mäklarna eller kunderna har sin närvaro.

Publiceringsdatum
2017-10-02

Profil
Du har minst 5 års ledarerfarenhet och dokumenterat goda resultat från arbete med strategisk tjänsteförsäljning och/eller affärsutveckling inom försäkringsbranschen, förmodligen från en likartad roll. Tidigare erfarenhet av företagsförsäkring, projektledning och ledning av förändringsarbete anses som meriterande. Du har god förhandlingsvana gentemot storkunder samt ett stort kontaktnät och god kännedom om försäkrings- och mäklarmarknaden, med fördel inriktning större och komplexa försäkringslösningar.

Som ledare är du en värderingsbärare, förtroendeingivande och prestigelös samt drivande och engagerad med en förmåga att stödja och utveckla dina medarbetare. Du är analytisk samt har en god förmåga att strukturera, planera och prioritera och omsätter strategiska prioriteringar i praktiken.

Vidare är du är en stark relationsbyggare och har en förmåga att anpassa dig efter olika människor och sammanhang. Vi ser det som meriterande med erfarenhet av arbeta med att skapa välfungerande team i en matrisorganisation.

Du är tydlig som ledare samt har en god kommunikativ förmåga i svenska och engelska, såväl muntligen som skriftligen.

Så ansöker du
Trygg-Hansa samarbetar med Experis i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Anna Kurtson på +46 8 764 24 57. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 1/11. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Facklig kontakt
FTF: Elisabeth Sandblom, tel. 070 168 36 68 eller Christer Bjellert, tel. 070 168 28 06. SACO: Darin Lena, tel. 070 168 28 44.

Trygg-Hansa har runt 1450 medarbetare på 15 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.facebook.com/trygghansa (http://www.facebook.com/trygghansa) och LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/trygg-hansa.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Kurtson anna.kurtson@se.experis.com +46 70 213 17 04

Företag
Trygg-Hansa

Adress
Trygg-Hansa
Fleminggatan 18
11226 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 18, Stockholm

Jobbnummer
3728532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trygg-Hansa

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trygg-Hansa: