Channels Campaign Manager

Telenor Sverige AB Channels / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Channels i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Channels ansvarar kundupplevelse, tillväxt och lönsamhet för alla Telenors fysiska försäljningskanaler - butiker, shop-in-shop och externa återförsäljare - samt kundservice.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.

Channels Campaign Manager

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt inom försäljning och kundrelationer. För dig som vill arbeta i en digital värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.



Vad gör du som Channels Campaign Manager på Telenor?

Som Campaign Manager blir du länken mellan marknadsavdelningarna, MarCom, och våra säljkanaler i Channels. Du deltar i ett tidigt skede när nationella kampanjer, aktiviteter, koncept och lanseringar planeras. I dessa forum blir du säljkanalernas nyckelperson och ansvarar för att det som produceras anpassas och optimeras mot respektive säljkanal men med ett omnikanal-perspektiv. Under samtliga kampanj/koncept-relaterade processer arbetar du nära Channels Information Manager för att på så vis kunna säkerställa att information kalibreras och lyfts ut på rätt sätt, i rätt tid och via rätt medie.

I rollen ingår det att ...

Vara aktiv och delaktig i framtagandet av nationella konsument/företag/B2 kampanjer som ska säljas via Telenor Stores, Customer Service, External Retail och Shop in shop. Vara omnämnda säljkanalers interna kravställare gentemot marknadsavdelningarna och MarCom när det gäller nya kampanjer, aktiviteter, koncept och lanseringar för att på så vis säkerställa att det som bärs ut till marknaden är kalibrerat och säljklart i respektive säljkanal. Ansvara för att avvikelser/utmaningar vid lanseringar adresseras till berörda avdelningar för effektiv åtgärd. Ansvara för uppföljning vid nationella lanseringar i syfte att ta lärdom och utveckla till kommande lanseringar. Bevaka och adressera konkurrenters utspel och lanseringar. Producera och leverera säljstöttande verktyg i syfte att optimera såväl försäljning som kundnöjdhet i Channels kanaler. Säkerställa och bevaka Channels fortsatta arbete inom omnikanal och således säkerställa att vi vid varje lansering har haft kundens behov i fokus, Vara en drivande och aktiv projektledare/projektdeltagare i såväl större som mindre affärsutvecklande projekt inom Channels. Det kan exempelvis handla om marknadskoncept så som TRY/FLEX/CHANGE. Ansvara för Channels övergripande lanseringsplanering tillsammans med Information Manager.
Du får...

Telenor Sverige och affärsområdet Channels står inför en spännande digital transformationsresa som du nu har en möjlighet att bli en nyckelperson i. Channels ansvarar för alla fysiska kanaler samt kundservice kopplat till kundupplevelse, tillväxt och lönsamhet. Du blir en del av det team som har det tvärfunktionella ansvaret för att driva strategin och utvecklingen för affärsområdet.

I Sales Operations är vi idag 6 personer, ett litet och glatt gäng. Vårt främsta ansvar är att hjälpa våra regioner och kanaler med säljstöttande material och koordinering för att Telenor ska vara det självklara alternativet för kunder i deras digitala liv. Din dagliga insats lägger grunden för många vidare steg ut i organisationen och du har således stor inverkan på slutresultatet som når kund.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:

Flerårig erfarenhet ifrån Telecom. Erfarenhet från kampanjarbete inom retail. Flerårig erfarenhet av försäljningsarbete gentemot konsument & SME marknaden. Lång och bred erfarenhet från att ha arbetat med/inom retail med fokus på försäljning, relationer och kundnöjdhet. Vana från att arbeta strategiskt, kravställande och verka i interna forum.
Det är också bra om du:

Akademisk examen eller utbildning inom ekonomi/marknadsföring är meriterande. Erfarenhet ifrån arbete i projektform.
Som person har du hög social kompetens och förmåga att skapa samt förvalta relationer. Du trivs med att arbeta i högt tempo, mot många kontaktytor och uppskattar dessutom förändrings samt förbättringsarbeten. Du utmanar på ett affärsmässigt sätt rutiner och arbetssätt i syfte att utveckla och förbättra rådande processer. Som person trivs du i såväl operativa arbetssysslor som mer strategiska. Du har nära till skratt och är en utmärkt lagspelare som drivs av såväl individuell som lagbaserad prestation och leverans.

Vidare vågar du utmana och du tillämpar din expertis i syfte att utveckla både dig själv och andra inom Channels. Du söker ständigt möjlighet till förbättring och genom din kreativitet skapar du nya idéer och presenterar nya infallsvinklar inom ditt expertområde. Sist men inte minst arbetar du på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt och sätter höga normer för såväl kvalitet som kvantitet.

Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2 december 2016.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Vikariat 1 år

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Sara Wiik, rekryterande ledare, 0733-69 00 16, sara.wiik@telenor.se . Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se .

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vikariat

Publiceringsdatum
2016-11-28

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Se kontaktuppgifter i annons

Företag
Telenor Sverige AB Channels

Adress
Telenor Sverige AB Channels
Katarinavägen 15
11688 Stockholm

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3184486

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB Channels

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB Channels: