Change manager

Skolverket / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skolverket i Stockholm, Linköping, Göteborg, Lund, Umeå eller i hela Sverige

Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt alla skol- och verksamhetsformer inom skolväsendet i att lyckas med detta uppdrag. Skolverket erbjuder meningsfulla och stimulerande arbetsuppgifter samt ett omväxlande arbete med breda kontaktytor.

Avdelningen för verksamhetsutvecklings uppdrag och ansvar är att modernisera och utveckla Skolverket. Genom att bedriva verksamhetsutveckling sammanhållet, effektivt och ändamålsenligt skapas förutsättningar för att bedriva verksamhet optimalt och med hög kvalitet så att verksamheten kan utvecklas i takt med omvärldens krav och förväntningar. På avdelningen ligger även ansvaret för Skolverkets IT-leverans.

Enheten för drift och support ansvarar för att ta fram och underhålla Skolverkets tekniska arkitektur och hantering av operativa systemintegrationsfrågor. Enheten ansvarar även för kapacitetplanering, konfiguration och underhåll och utveckling av teknisk infrastruktur, teknisk förvaltning och vidareutveckling av Skolverkets egna applikationer. Releasehantering, systemövervakning och incidenthantering är också en del av enhetens ansvarsområden liksom myndighetens interna servicedesk.

Hos oss får du trevliga, vassa kollegor som gillar det vi gör och har kul på jobbet. Vi finns i en trevlig miljö på Kungsholmen som erbjuder gott om lunchställen för gemensamma luncher eller "afterworks" med dina kollegor. Hos oss är varje medarbetares personlighet enormt viktig och att allt vi gör, görs med viljan att ständigt förbättras och få kvittens i form av positiv feedback. Det är högt i tak och alla får en god inblick i arbetet på Skolverket som är en av Sveriges viktigaste myndigheter.

Välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2018-03-14

Dina arbetsuppgifter
• att fatta operativa beslut om tekniska förändringar. (Detta görs som delegation från chefen för enheten för drift och support.)
• att för ovanstående arbeta enligt myndighetens upprättade processbeskrivning och checklista för IT Service Management (som bygger på ITIL 2011)
• inom ramen dessa processer och checklistor samverka med ServiceDesk, Service asset and configuration manager och FL IT
• att tillse att beslut fattas med korrekt samlat CAB (Change Advisory Board)
• att dokumentera alla beslut och andra relaterade aktiviteter enl Skolverkets instruktioner.
• att aktivt delta i arbetet med utveckling och revisioner av Skolverkets processer och checklistor för IT Service Management

Kvalifikationer
Du har:

• relevant utbildning inom ITIL 2011 & Change Management Certifiering i ITIL foundation
• dokumenterad erfarenhet av ITIL 2011
• minst 8 års erfarenhet av tekniskt arbete i IT-produktion
• minst 2 års erfarenhet av arbete med IT Service Management enl ITIL
• minst 1 års erfarenhet som Change Manager, Incident Manager eller Service asset and Configuration Manager
• god förmåga att förstå och leda resonemang kring begrepp för Change Management enl. ITIL så som Scope (omfång) och Policies
• utmärkt förmåga att uttrycka sig i tal och skrift

Meriterande

• utbildning i IT-säkerhet & GDPR
• dokumenterad erfarenhet av ärendehanteringssystemet JIRA eller motsvarande
• erfarenhet som projektledare eller teknisk projektledare
• erfarenhet av agil systemutveckling, som utvecklare, scrum master, projektledare eller i annan relaterad roll
• erfarenhet av förvaltning av it-infrastruktur (lagring, nätverk, serverhall, systemprogramvara)

Som person är du ansvarstagande och ha mycket god förståelse för ett affärsmässigt förhållningssätt. Du tar självständigt ansvar för egna arbetsuppgifter men tar även ansvar över det gemensamma resultatet. Du har god organisatorisk förmåga och är noggrann samt utför dina arbetsuppgifter på ett grundligt sätt. Då tjänsten innebär mycket interna och externa kontakter lägger vi stor vikt vid din förmåga att relatera till människor på ett lyhört och smidigt sätt.

Sista ansökningdag är 28 mars 2018.



Tjänsten är en tillsvidareanställning, Skolverket tillämpar sex månaders provanställning.

Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53, Claes Prentius (Saco) 08-527 334 47 och Maj Götefelt (OFR/LF) tel. 08-527 334 28.

I denna rekrytering har Skolverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt från annonsförmedlare eller försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Söderberg, Enhetschef thomas.soderberg@skolverket.se 08-5273 3142

Företag
Skolverket

Adress
Skolverket
Fleminggatan 14
10620 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 14

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Skolverket

Jobbnummer
4021776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skolverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skolverket: