CFO till Sweden Timber Koncernen

Hylte Paper AB / Bankjobb / Hylte
2023-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "CFO till Sweden Timber Koncernen" (publicerad 2024-01-02) ⬅️


Visa alla bankjobb i Hylte, Värnamo, Alvesta, Ljungby, Växjö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hylte Paper AB i Hylte

Sweden Timber koncernen arbetar med trävaruförädling och har fokus på försäljning till flera exportmarknader. Sweden TImber har sågverk- och hyvleriproduktion på fyra olika orter i Sverige; Malmbäck, Hjortkvarn, Skillingaryd och Mora. I Hyltebruk finns pappersbruket Hylte Paper AB beläget och även WoodComposite Sweden AB. Pappersbruket har en kapacitet på ca 250 000 ton tidningspapper. Våra produkter tillverkas av råvara från ansvarsfullt brukade skogar som tar hänsyn till den biologiska mångfalden.

Nu förstärker vi vårt team med en nyfiken och driven CFO på koncernnivå. Vill du vara med på en spännande resa där du får en central roll i att utveckla och bygga upp koncernen? Då kan det vara dig vi söker!

Vad erbjuder vi dig?
Du blir en del av vår verksamhet och ekonomifunktion som består av ett glatt gäng på ca åtta personer utspridda på tre olika orter i Sverige. Sweden Timber har en spännande resa framför sig med mycket utvecklings- och omställningsarbete. Vi erbjuder dig en möjlighet att får vara med på denna resa i en central roll med stor delaktighet och påverkansmöjlighet. För närvarande pågår även byte av affärssystem.
Vi arbetar med upplägget "hybrid arbetsplats" vilket innebär att du i viss utsträckning har möjlighet att arbeta från hemmet. Rollen erbjuder därmed ett fritt men ansvarsfullt arbete där du blir en viktig spelare i vårt strategiska arbete framåt. Vårt mål är att bibehålla och utveckla vår konkurrenskraft för att fortsätta vara ett attraktivt val för våra kunder!


Publiceringsdatum
2023-12-14

Om tjänsten
Koncernens ekonomifunktioner ska stödja de olika verksamheterna med ekonomisk information och analys som bidrar till företagets måluppfyllnad, samt tillse att lagar och regler inom skatte- och redovisningsområdet efterföljs.
I den här rollen har du ansvar för redovisning inklusive koncernredovisning, bokföring och finansiering. Därtill arbetar du med kostnadsuppföljning och lönsamhetsanalyser, utifrån dessa resonerar du kring och arbetar tillsammans med teamet fram förbättringsmöjligheter och åtgärder.
Som CFO ingår du i ledningsgrupp, ansvarar för den externa kontakten med olika ekonomiska intressenter och innehar budgetansvaret. Du har personalansvaret för ekonomiavdelningarna inom koncernen.
Tjänsten innefattar resor till Sweden Timbers olika produktionssiter inom Sverige.

Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är bekväm i att jobba mot deadlines samt att du har förmåga att anpassa dig till nya situationer och förutsättningar. Du tar ett ägandeskap för dina arbetsuppgifter och driver dem framåt.
Som person har du förmåga att hantera uppgifter självständigt och med ett tydligt strategiskt arbetssätt. Du är affärsinriktad med hög förståelse för affärsmässiga principer och med fokus på effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv. Du är energisk och positiv till din natur med en förmåga att kunna se långsiktigt på arbetet och resultaten.
Med hänsyn till de utmaningar vi står inför ser vi gärna att du tycker om utvecklingsarbete samt vill vara med och utveckla arbetet och verksamheten i helhet. Du förekommer gärna och har ett proaktivt tänk i hur vi kan förbättra förutsättningar och arbetssätt, samtidigt kan du anpassa dig till förändrade omständigheter och se möjligheterna i förändringar.
Givetvis är det viktigt att du bidrar till teamet med härlig energi och ett glatt humör! Du har förmåga att skapa förtroende och leda ditt team på ett naturligt sätt där du motiverar och engagerar dina medarbetare .

Dina kunskaper och erfarenheter
Vi söker dig med utbildning inom ekonomi och som har flera års erfarenhet av att arbeta i liknande befattningar eller med motsvarande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper inom redovisning, finansiering och bolagsstyrning. Vi ser det som meriterande om du även har erfarenhet av processindustrin.
Vi tror att du har god vana av att utveckla arbetsprocesser och verksamheter samt är van att arbeta i olika affärssystem. Du har erfarenhet av ledarskap och/eller liknande roller med personalansvar.
Du hanterar svenska och engelska obehindrat i tal och i skrift samt att du har en god allmän datorvana med erfarenhet av Officepaketet.
För denna tjänst är B-körkort ett krav.


Övrig information
Tjänsten är på heltid och vi ser med fördel att kontorsplacering är Hyltebruk med möjlighet till distansarbete i viss mån. Därtill förkommer resor till våra övriga kontor på olika orter inom koncernen. Du rapporterar till CEO.
Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta CEO Mikael Arvidsson på telefon 072 188 86 88. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Lovisa Karlsson på telefon 070-234 09 26.
Sista ansökningsdag är den 31 december men urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tillsättning kan komma att ske under pågående annonsering.

På Hylte Paper värdesätter vi att spegla samhället och anser att kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald är en tillgång för verksamheten. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta.

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hylte Paper AB (org.nr 559348-2002)

Jobbnummer
8328613

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hylte Paper AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hylte Paper AB: