CFO till Klintberg & Way!

Inhouse AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om kunden / About the Client

Klintberg & Way AB (som ingår i Anders Hedin Invest AB) är generalagent och samarbetspartner för högkvalitativa och välrenommerade varumärken inom fordonsindustrin. Klintberg & Way är moderföretag för KW Parts, KW Wheels, KW Cars samt Dawa Däck AB. Klintberg & Way har sitt säte i Stockholm med bolag i Göteborg, Oslo och Kortrijk (Belgien) samt lager i Tyskland. Klintberg & Way AB förväntas 2016 att omsätta 1 mdkr samt kommer i början av nästa år flytta till nya lokaler i Kista.

• KW Parts är Europas största grossist av reservdelar och tillbehör till amerikanska bilar. Vi verkar på den europeiska marknaden i 37 olika länder.
• KW Wheels AB producerar och säljer kompletta hjul till framförallt bilhandeln i Sverige.
• KW Cars AB är importör av amerikanska bilar samt butiker för hjul och bildelar och tillbehör till, främst, amerikanska fordon.
• DAWA Däck AB är generalagent i Sverige för däckmärkena Kumho, Sonar och Nankang.

Arbetsbeskrivning / Work Description

Inhouse söker nu en affärsdriven och ambitiös CFO till vår kund Klintberg & Way.
Som CFO på Klintberg & Way kommer du att få vara med på en spännande resa och vidareutveckla verksamheten framåt mot uppsatta mål. Du kommer ha personalansvar för dagens ekonomifunktion som består av fem kollegor. I rollen förväntas det att bidrar till verksamhetens utveckling och fungera som en brygga mellan ekonomi, affär och verksamhet.
Du ingår att införa/upprätthålla ett strategiskt arbetssätt inom ekonomifunktionen; att skapa processer för rapportering samt intern och extern ekonomistyrning. Du ansvarar för upprättande av månads- och årsbokslut för bolaget, den löpande redovisningen samt uppföljning. Vidare arbetar du med ansvar att leda och utveckla personalen som arbetar på ekonomifunktionen. Rollen innebär även att kontinuerligt arbeta med utveckling och förvaltning av bolagets ekonomi- och affärssystem.

Du ingår i företagets ledningsgrupp, är delaktig i utvecklingen av bolaget och bidrar med juridiskt stöd och riskanalyser. Du arbetar nära VD i operativa och strategiska frågor och rapporterar till VD och styrelse.
I rollen ingår;
• Leda, coacha och fördela arbetet för ekonomiavdelningen
• Ta ägandeskap och utveckla de ekonomiska processerna och systemstödet
• Ta ägandeskap och utveckla affärssystem och IT
• Ansvar för bokslut och månatlig rapportering till styrelse, VD och ägare
• Ta ägandeskap och driva budget- och prognosprocessen
• Ansvar för kontakt gentemot bolagets revisor och bank
• Koncernredovisning och IFRS-rapportering
• M&A
• Van att arbete med bolag i olika länder och valutor
• Arbeta med effektiviseringar och aktiv kostnadskontroll

Din profil / Your profile

Eftersom rollen är central och personen kommer arbeta nära VD är det viktigt att man är ambitiös, driven och har ett entrepreniellt intresse. Affärsintresse är mycket viktigt då bolaget planerar expansion och gärna van att arbeta i ett transaktionsintensivt bolag.

Du har en stor egen drivkraft och initiativförmåga. Vi söker dig som har bred erfarenhet inom ekonomi och som tidigare har arbetat som CFO. Vi ser att du har en akademisk examen inom ekonomi och arbetat med koncernredovisning, prognostisering, analys och budgetering. Du har erfarenhet av systembyten och det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Navision.
Du får gärna ha erfarenhet av arbete i en internationell miljö och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Övrigt / Other

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor angående tjänsten kontakta Kajsa Tamsen på kajsa.tamsen@inhouse.se .

Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) "/ " " \".
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2015-11-11

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-02
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1354
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kajsa Tamsen kajsa.tamsen@inhouse.se

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Sturegatan 10
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 10, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2522515

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: