Prenumerera Central inköpare
Saab / Inköpar- och marknadsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Skara
Visa alla jobb hos Saab i Skövde

Att arbeta på Saab
Saab är ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till.
Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har cirka 12 000 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen.
Din arbetsplats
Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.
Avdelning Logistics är organiserad under division Ground Support Services inom affärsområdet.
Med vårt omfattande tjänsteutbud tillhandahåller vi interna tjänster för hela företaget samt arbetar till viss del på direkta kunduppdrag. Avdelningen har cirka 150 medarbetare och är placerad både i Arboga och Linköping men finns också representerad på nitton platser i landet, mestadels olika garnisonslager från Boden i norr till Revingehed i söder. Din placering blir i Skövde.
2011-10-01 kommer avropsfunktionen att övergå till Försvarsmakten, varför följande gäller:
Då anställningen är placerad i en säkerhetsklassad befattning krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning kommer att genomföras före anställning enligt 19§ i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer nationell och internationell arbetsskyldighet. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.
Din roll
Du arbetar ensam eller i team och får ansvar för såväl avancerade som enklare inköpsprocesser vilket innebär såsom daglig leverantörskontakter. Ansvara för leveranssäkerheten hos leverantörer och sökande efter rätt materiel och leverantör.
Du kommer också att arbeta med inköpsadministration såsom prisvillkor, bevakning leveranser. En del av rollen handlar också om att delta i det interna arbetet med att utveckla och effektivisera inköpsorganisationen och dess arbetssätt. Du kommer att verka brett inom inköpsområdet vilket gör att du måste vara en duktig kommunikatör, drivande, prestigelös men även beslutfattande.

Publiceringsdatum
2011-04-02

Kvalifikationer
Du har minst 3 årig gymnasium eller motsvarande kompetens samt har några års erfarenhet av liknade uppgifter. 
Du har mycket god förmåga att uttrycka dig tal och skrift både på svenska och engelska. Som person har du en god affärsmässig och ekonomisk förståelse. Vidare krävs att du som person har struktur- och organisationsförmåga. Det är meriterande om du har kännedom om försvarsmaktens materiel. Det är viktigt att du är öppen och har lätt för att skapa goda relationer med personer i din omgivning.
Tycker du att det låter spännande och utmanande? Då är du precis rätt person och vi vill komma i kontakt med dig.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Martin Johansson, rekryterande chef, +46 734 379466
Maud Carlsson, HR, +46 589 81614

Företag
Saab

Adress
Saab

Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Sökord
Saab, Säkerhet, Inköpare, Kommunikatör, Chef, Linköping, Marknad, Skövde, Boden, Försvarsmakten

Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saab: