Cardi söker ekonom som kan Norsk redovisning

Avanzera Bemanning / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till ett rekryteringsuppdrag söker vi dig som kan arbeta som ekonomiassistent i det Svenska bolaget (ca 75%) samt fungera som ekonomiansvarig i det norska bolaget (ca 25%). Arbetsplatsen är på företagets kontor på Valhallavägen i Stockholm.

Cardi startade i Umeå 1974 med försäljning av ljuskällor. I mitten av -80 talet började man att aktivt sälja belysning av olika typer, även butiksbelysning. Cardi arbetade med ett antal olika agenturer. 2003 beslutade man att fokusera på tre områden. Butiksljus, ljuskällor och ljusservice. Omsättningen har ökat från 30 miljoner kronor år 2003 till 80 miljoner kronor år 2007 och är i dag en av de ledande företagen inom butiksljus i Sverige. Företaget har nu även etablerat sig i Norge.

Publiceringsdatum
2008-02-12

Arbetsuppgifter
Ekonomi- & lönehantering för Cardi AS ca 25%
Cardi AS är relativt nystartad och har i dagsläge en anställd säljare i Norge. Målet är att under året anställa ytterligare två personer i Norge. Cardi AS är ett helägt dotterbolag till Cardi AB och rapporterar till Cardi AB.

Som ekonomiansvarig för Cardi AS kommer du att sköta all daglig ekonomi för Cardi AS räkning inklusive löner och bokslut. För det krävs det att du är väl insatt i de norska regler och förfaranden bl.a. gentemot myndigheterna i Norge.

Vi söker dig som har erfarenhet av att jobbat i ett norskt företag som ekonom och löneadministratör.

Ekonomiassistent på Cardi AB ca 75%
Du kommer att arbeta med allt ifrån fakturering, kund- och leverantörsreskontra, betalning av leverantörsfakturor, uppföljning av förfallna kundfordringar och avstämningar av vissa konton vid bokslut samt avlasta nuvarande ekonomifunktion.

Du kommer att fungera som ett viktigt bollblank både vid dagliga ekonomisysslor och vid utveckling av långsiktigt effektivare lösningar, där din erfarenhet och samarbetsförmåga har stort betydelse.

DIN BAKGRUND

Vi söker dig som har arbetat i ett norskt företag och är väl insatt i lagar och förordningar kring bokföring och löner i Norge. Du har några års erfarenhet från arbete med kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, fakturering m.m. Det är även viktigt att du har goda datakunskaper och har du arbetat med Navision är det en fördel. Du har minst gymnasiekompetens inom företagsekonomi.

Som person är du handlingskraftig, engagerad och strukturerad. Har en positiv inställning och är ansvarstagande. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter samt är prestigelös och kommunikativ.

ANSÖKAN

Maila din ansökan till ansokan@avanzera.se , märk din ansökan Ekonom till Cardi. Vi behandlar ansökningshandlingarna vartefter de kommer in.

Är det något du undrar över är du välkommen att kontakta nedanstående kontaktperson.

OM AVANZERA BEMANNING

Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering inom områdena kontor/administration, ekonomi och sälj/marknad. Vår inriktning är personal med hög kompetensnivå och lång erfarenhet. Vi är medlemmar i Almega - Bemanningsföretagen och är ett Auktoriserat Bemanningsföreta

Anställningstyp/arbetstider
Heltid, tillsvidareanställning som föregås av provanställning.

Ersättning
Månadslön, var god ange löneanspråk.

Kontakt
Ingrid Beckman, 08-545 28 300

Så ansöker du
Märk din ansökan: Ekonomi- och lönehantering Cardi
Sista ansökningsdag 2008-03-12
Vi tar emot ansökan via epost: ansokan@avanzera.se

Företag
AVANZERA BEMANNING
Box 853
10137 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-545 28 300
E-postadress: ansokan@avanzera.se
Mer information på http://www.avanzera.se

Jobbnummer
127500

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: