Campaign & Web Analyst

Experis AB / Marknadsföringsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Bräcke eller i hela Sverige

Är du en stjärna på kampanj- och webbanalys och tycker om att arbeta med nyckeltal, resultat och uppföljning? Kan du skapa begripliga rapporter och presentera dem på ett enkelt och affärsmässigt sätt? Vill du vara en del i ett engagerat nordiskt marknadsteam där alla driver mot gemensamma mål? Då kan vi erbjuda dig en spännande roll som Campaign & Web Analyst.

Fokus för rollen som Campaign & Web Analyst ligger på att analysera och förstå trafiken till och på våra webbplatser med målet är locka och konvertera rätt besökare. Du är van att arbeta självständigt och ansvarar för uppföljning och analys, implementering av spårningsteknik samt att följa nyckeltal av olika marknadsföringsinsatser. Du blir samtidigt hela teamets stöttepelare i dessa frågor. Du ansvarar för hela analysprocessen från datainsamling, A/B-testning, kampanjanalys och skapandet av dashboards, till optimering och förbättringsplaner för bästa kundupplevelse och konvertering. Det blir ditt ansvar att ta fram, analysera och dela webbstatistik med verksamheten som grundlag för att fatta rätt beslut kring framtida marknadsaktiviteter och digitala investeringar. Du är skicklig på att identifiera tillväxtmöjligheter och att föreslå action-plans och nyckeltal, som driver trafik och försäljning samt att kunna presentera och förklara resultat och nyckeltal på ett enkelt och lättförståeligt sätt.

Publiceringsdatum
2017-08-28

Kvalifikationer
Vi ser att du har relevant högskoleutbildning inom e-commerce, webbanalys eller digital marknadsföring. Du har ett par års erfarenhet från liknande arbete med digital marknadsföring och kampanjanalys och är van att hantera stora mängder data. För rollen ser vi att du besitter goda kunskaper i A/B-testning och multivariabla tester. Du har erfarenhet av att arbeta med spårningskod, tracking, tag management samt verktyg som Google Tag Manager och Adobe Tag Management etc. Vi ser gärna att du är certifierad i Google Analytics IQ.

Branscherfarenhet från finansiella produkter och tjänster är meriterande samt om du tidigare arbetat i andra test- och analysverktyg såsom Adobe Analytics (SiteCatalyst) samt med olika scriptspråk såsom Javascript.

I rollen som Campaign & Web Analyst söker vi dig som är självständig, initiativtagande och har hög analytisk förmåga. Du är duktig på att dra affärsmässiga slutsatser av dina analyser. Du arbetar träffsäkert och proaktivt. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är en bra presentatör. Du är tekniskt lagd och håller dig uppdaterad inom den senaste utvecklingen på marknaden samt har god förståelse för kunders beteende online.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Helsingborg och du rapporterar till Marketing Manager.

Vill du veta mer?

För frågor kring den specifika tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult , 0725 58 07 38.



Sökord: resurs lediga jobb , lediga jobb , resurskoncernen, resurs bank , resurs jobb , jobb Helsingborg , marknadsföring , jobb marknadsföring , lediga jobb skåne , digitala medier , kampanjanalytiker , online specialist , web analyst , campaign analyst , marknadsanalytiker , webbanalytiker , online analyst , e commerce manager , e- commerce , e - handel

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-27
Ange följande referens när du ansöker: 28318
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sophie Dalebjer sdaleb@se.experis.com

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
25278
25278 1283

Kontorsadress
Helsingborg

Jobbnummer
3664500

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: