Callcenter administrator & co-ordinator

Haulotte Scandinavia AB / Marknadsföringsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Haulotte Scandinavia AB i Mölndal, Göteborg, Ängelholm, Klippan, Helsingborg eller i hela Sverige

Verksamhetsbeskrivning Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett
dotterbolag till Haulotte Group. Haulotte Group är Europas ledande tillverkare
av självgående arbetsplattformar. Haulotte Scandinavia AB marknadsför Haulotte
programmet samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice. Av
eftermarknadstjänsterna har Haulotte Group skapat ett eget varumärke, Haulotte
Services, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära
samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning
av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support,
garantistöd och utbildning. Haulotte Group är ledande inom sitt område
och har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret är i Frankrike med fabriker i
Frankrike, Spanien och Ungern. Det svenska kontoret är beläget i nya fräscha
lokaler i Mölndal där även verkstad och reservdelslager finns. Där arbetar idag
16 personer. Arbetsbeskrivning Till kontoret i Mölndal söker nu
Haulotte Services Scandinavia en Callcenter administrator & coordinator. Du
kommer att arbeta tillsammans med 2 personer (Innesäljare/ordermottagare samt
teknisk support). Callcenter administrator & coordinator fungerar som
"spindeln i nätet" i företagets eftermarknadsstöd och kommer i huvudsak arbeta
med administrativa uppgifter. I arbetsuppgifterna ingår att; - ta
emot inkommande samtal och koordinera så kunden får den hjälp och service de
behöver. - ta emot och hantera reklamationer och returer - ta ställning
till vilken resurs som bäst möter kundens behov - ha daglig kontakt med
fälttekniker, koordinera och stödja deras verksamhet - hantera frågor kring
reservdelar, garantier samt övrig problemlösning - daglig kontakt med
Frankrike och återförsäljare - registrera och dokumentera information i
affärssystemen och i Excel - återkoppla och ge god service till kund
Du kommer att ha ett nära samarbete med övrig personal på kontoret. När det
gäller frågor kring reservdelar och reklamationer kommer Du arbeta i nära
kontakt med tekniker för att lösa problemen. Du kommer att arbeta i en
internationell, flerspråkig och teknisk miljö. Kunderna finns i Skandinavien,
Baltikum och Ryssland. Utbildning/erfarenhet Teoretisk bakgrund
• Godkänd/genomförd gymnasial utbildning - B-körkort är meriterande
Praktisk bakgrund - Erfarenhet från administrativt arbete, meriterande
om den varit från teknisk miljö - Erfarenhet från grundläggande räkenskaper
och bokföring - God erfarenhet av MS Office programmen, främst Excel. -
Tekniskt intresserad Språk - Skriva och tala svenska obehindrat
• Skriva och tala engelska obehindrat - Goda kunskaper i franska är
mycket meriterande - Goda kunskaper i ytterligare något språk (Finska,
Ryska) är meriterande Personliga egenskaper - Beslutsam: Fattar
snabba beslut och agerar utifrån dessa, trots begränsad information eller svåra
omständigheter - Strukturerad: Planerar arbete i förväg. Organiserar och
prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller deadlines.
• Problemlösande förmåga: Analyserar och bryter ner problem i sina
beståndsdelar. Ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. - Arbetar med
komplexa frågor och löser komplicerade problem. - Självgående: Tar ansvar
för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppsätt och driver sina processer
vidare. - Relationsskapande: Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga
sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer.

Publiceringsdatum
2008-02-08

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare. Heltid. Dagtid. Arbetstider: 8-17, flextid 30 min/dag, regleras
inom 14 dagar.

Ersättning
Fast lön.

Kontakt
Sven Widfeldt, Customer support Area Manager. swidfeldt@haulotte.com .

Så ansöker du
Ansökan inkommen senast 080224. Märk ansökan "callcenter administrator &
co-ordinator"

Företag
Haulotte Scandinavia AB
Talgegårdsgatan 12
431 53 MÖLNDAL Tel 031-7443290
Fax 031-7443299
Mer information på http://www.haulotte.se

Jobbnummer
125096

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Haulotte Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Haulotte Scandinavia AB: