Calderys söker HR chef till huvudkontoret i Höganäs

Experis Sverige Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Höganäs, Helsingborg, Ängelholm, Klippan, Landskrona eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Calderys erbjuder kompletta eldfasta lösningar till industrin. Med ca 2000 anställda, 18 produktionsställen, 30 försäljningskontor över hela världen och en omsättning på över 500 miljoner euro, är Calderys globalt ledande i branschen. Calderys Nordic AB omsätter ca 600 miljoner sek. Huvudkontoret ligger i Höganäs, produktionsanläggningar finns i Höganäs och Åmål och har säljkontor runt om i landet. Läs mer på www.calderys.se

I denna rekrytering samarbetar Calderys med Experis Sverige

Publiceringsdatum
2014-05-21

Dina arbetsuppgifter
Calderys stärker sin organisation och söker en HR chef till sitt nordiska huvudkontor i Höganäs. I rollen har du HR ansvaret för Calderys produktions- och försäljningsenheter i Norden och du sammarbetar nära Corporate HR som finns på koncernens huvudkontor i Paris.

I rollen ingår att utveckla och förvalta HR funktionen och processerna kring denna så att de stödjer bolagets operativa och strategiska mål.

Exempel på ansvarsområden är;
• Ansvarar för bolagets personalpolicy och arbetsmiljöpolicy
• Säkerställa kompetensförsörjning via rekrytering, kompetensutveckling och målsamtalsprocess.
• Ansvara för att Calderys Nordic följer alla arbetsrättsliga lagar och vara bolagets representant i samverkan och förhandling med facket
• Stödja ledarskapsutvecklingen av bolagets chefer genom coachning och verktyg
• Ansvara och utveckla bolagets lönehanteringssystem, belöningssystem och lönesamtalsprocess
• Ansvara och säkerställa en bra rehabiliteringsprocess
• Aktivt bidra i organisationsutvecklingen
• Ansvar för reception, telefonväxel, löneadministration och kontorsservice
Du har i rollen personalansvar för två personer som sköter reception/telefonväxel och löneadministration och med det budgetansvaret för funktionen. Tjänsten är en tillsvidareanställning och du rapporterar till VD Calderys Nordic AB/BU chef Norden och Baltikum.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du troligen har en akademisk bakgrund inom personalvetarområdet eller liknande och att du har erfarenhet som HR specialist eller HR chef. Meriterande är om du har erfarenhet av ledningsgruppsarbete och att ha arbetat mot övriga Nordiska länder. Du har en god ledarskapsförmåga och har förmågan att motivera och engagera medarbetare. Du har erfarenhet av organisationsutveckling, ledarutveckling och chefsstöd. Du har en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift i både svenska och engelska.

Du har mycket goda kunskaper om lagar och regler inom det arbetsrättsliga området och har stor erfarenhet av att verka självständigt och stöttande i personalrelaterade processer såsom MBL förhandlingar och rehabilitering.

Rollen kräver att du är självgående och har en god initiativförmåga. Du är strukturerad och har en väl utveckad planeringsförmåga och klarar av att prioritera och leverera rätt kvalitet i rätt tid. Vidare är du lyhörd och förtroendeingivande. Du har hög integritet och är såväl flexibel som prestigelös.

För rätt kandidat finns stora möjligheter till en varierande och utvecklande roll i en internationell koncern.

Kontaktperson för detta jobb
Sök tjänsten genom att klicka på "Ansök" nedan med ett registrerat och uppdaterat CV. Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Gösta Dreifeldt på Experis Sverige, tel: 042-37 16 45.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gosta Dreifeldt +4642371645

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1882867

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: