CAD- och informationssamordnare

Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen / Byggjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Fastighetsförvaltningen är Helsingborgs stads funktion för fastighetsförvaltning samt bostads- och lokalförsörjning. Vi har ett intressant fastighetsbestånd med variation i ålder och storlek. Skolor och förskolor står för en stor del av beståndet, men även äldreboende, kulturfastigheter och lokaler för olika typer av fritidsaktiviteter ingår i beståndet. Totalt omfattar beståndet 270 objekt med en yta om 670 000 kvm. Våra fastigheter är välskötta och vi har väldigt nöjda hyresgäster.
Vi arbetar i en decentraliserad organisation på bolagsliknande villkor och med marknadsanpassade hyror. Vi omsätter 800 mnkr och investerar 600 mnkr per år. Förvaltningen har ca 50 medarbetare.

Projektavdelningen på Fastighetsförvaltningen ansvarar för planering och genomförande av små och stora byggprojekt avseende lokaler för Helsingborgs stads behov. Projektavdelningen består av en projektchef, åtta byggprojektledare, och antal externa byggprojektledare, knutna till avdelningen genom ramavtal.
Våra projekt är väldigt varierande, och kan vara allt ifrån mindre om- och tillbyggnader till stora nyproduktioner av exempelvis skolor, idrottsanläggningar och vårdboende.

Fastighetsförvaltningen driver ett ambitiöst miljö- och energiarbete, och har lägst energiförbrukning av landets 10 största kommuner.
Vi gillar att ligga i framkant och vill att alla medarbetare bidrar till vår fortsatta utveckling.



Publiceringsdatum
2018-01-23

Arbetsuppgifter
CAD och informationssamordnaren ska bland annat ansvara för att:

• Upprätta och fastställa rutiner, krav och riktlinjer för CAD dokument samt att följa upp att dessa krav och riktlinjer efterlevs

• Skapa/granska CAD/BIM (byggnadsinformationsmodellering)-manualer

• Sammanställa samordningsmodeller samt utföra kollisionskontroller

• Genomföra konfigurering av CADUpload

• Genomföra skedesplanering

• Rådgöra och ge support till verksamheten i CADfrågor

• Vidareutveckla stödet

• Leverera och lägga in samtliga handlingar i vårt projektnätverk

Arbetsuppgifterna ska genomföras utifrån Fastighetsförvaltningens befintliga system Drops.



Kvalifikationer
Som CAD och informationssamordnare ska du minst ha följande kompetenser och erfarenheter eller likvärdiga:

• Högskoleutbildning med teknisk inriktning inom bygg/konstruktion och projektering eller inneha motsvarande kunskaper genom erfarenhet och kompetensutveckling i arbetet eller andra studier

• Mycket goda kunskaper av olika CAD programvaror och tilläggsapplikationer, byggprocessen samt IT baserad informationsöverföring

• Varit CAD-informationssamordnare i minst ett byggprojekt > 10 miljoner sek

• Minst tre års erfarenhet inom informationssamordning av byggnads och infrastrukturprojekt

• Minst fem års erfarenhet av CAD relaterade arbeten inom byggprojekt

Erfarenhet av entreprenadverksamhet är meriterande.

Som person har du lätt för att skapa kontakter samt har en god samarbetsförmåga. Du arbetar utifrån ett service- och målinriktat arbetssätt och du kan se verksamheten ur ett helhetsperspektiv. Du har förhandlingsvana och kan prioritera och ta egna initiativ. Vidare är det viktigt att du är drivande, självgående, ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Genom ditt intresse och engagemang har du förmåga att utveckla rutiner och bidra till avdelningens och förvaltningens utveckling.
Ditt förhållningssätt är affärsmässigt men du förstår och respekterar förutsättningarna i en politiskt styrd organisation.

Vi erbjuder dig ett intressant och ansvarsfullt arbete, ett positivt arbetsklimat samt engagerade och kompetenta kollegor.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-12
Ange följande referens när du ansöker: C17361
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Wetterlöv peter.wetterlov@helsingborg.se 042-102879
Mia Molin

Företag
Helsingborgs stad, FASTIGHETSFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, FASTIGHETSFÖRVALTNINGEN

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3919434

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen: