Byggprojektledare med projektkoordineringsansvar

Hansson & Partners i Sverige AB / Byggjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hansson & Partners i Sverige AB i Ludvika, Smedjebacken, Säter, Borlänge, Hedemora eller i hela Sverige

Ludvika Kommunfastigheter AB (LKFAB) och LudvikaHem AB ingår i en gemensam fastighetskoncern tillsammans med Stora Brunnsvik AB och Tryggheten KB. Tillsammans siktar vi på att vara den ledande fastighetsorganisationen i regionen.
Vi ingår i Ludvika kommuns ägda bolag Ludvika Kommun Stadshus AB och utgör en del av kommunkoncernen.
Vi är idag 145 medarbetare som förvaltar totalt 455 000 kvm kommunala verksamhetslokaler som skolor, förskolor, kontor, affärslokaler samt bostäder. Vi omsätter ca 440 miljoner.
Vi erbjuder en arbetsplats med trivsel och arbetsglädje. För att läsa mer om våra företag, besök hemsidorna www.ludvikakf.se eller www.ludvikahem.se

LKFAB-koncernen söker
BYGGPROJEKTLEDARE
med projektkoordineringsansvar

Vi söker dig som vill arbeta med byggprojekt av olika storlek och karaktär samt ha en koordinerande roll för samtliga projekt inom vår koncern! Ta chansen att bli en del av vårt härliga team!

Därför ska du välja Ludvika Kommunfastigheter/Ludvikahem
Vi har som mål att vara en av de mest attraktiva arbetsgivarna i kommunen. För att vi ska lyckas med det är arbetsglädje, trivsel, utveckling, utbildning och inflytande viktigt för oss, vilket märks på många sätt i verksamheten. Vår värdegrund bygger på följande värdeord: Trygghet, Effektivitet, Affärsmässighet.

Vi erbjuder dig
Som Byggprojektledare leder du självständigt byggprojekt i varierad omfattning. Främst handlar det om underhåll och anpassningar inom våra kommunala fastighetslokaler, men också större projekt såsom t ex tillbyggnad och nybyggnation av lägenheter, skolor, äldreboenden mm. Rollen innebär även ansvar för att koordinera samtliga projekt för dina kollegor på avdelningen. En viktig del av tjänsten är att fungera som samordnande part mellan bygg- och driftavdelningen. Efter genomfört projekt överlämnas det till driftavdelningen för fortsatt drift och förvaltning.
I denna roll ingår ansvar för att projektarbetet sker enligt vald projektmodell och i valt projektsystem. Du säkerställer att de som leder projekt i någon form inom Ludvika Kommunfastigheter har rätt kunskap om arbetssätt och projektmodell.
Du kommer att representera LKFAB i projektfrågor såväl internt som inom hela kommunkoncernen.

Vad vi söker hos dig
Vi ser gärna att du har gedigen yrkeslivserfarenhet inom bygg- och/eller fastighetsbranschen som byggprojektledare samt gärna en utbildning inom bygg alternativt inom projektledning. Har du erfarenheter av olika entreprenadformer och kundkontakter är det en fördel. Har du arbetsledande erfarenhet ser vi det som meriterande. Det är även en fördel om du har ett befintligt nätverk inom branschen i regionen.
Som ansvarig för att koncernens projektmodell och arbetssätt för projektgenomförande är väl känd och tillämpas i organisationen behöver du ha förmåga att skapa struktur för såväl långa som korta beslutsprocesser samt sätta rutiner och följa upp efterlevnad.
Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Du är trygg i dig själv, strukturerad och affärsmässig. Du förväntas bygga långsiktiga och goda samarbeten med LKFAB-koncernens personal, entreprenörer, konsulter, hyresgäster samt tjänstemän hos kommunen.

Anställningen
Tjänsten som Byggprojektledare löper tillsvidare på heltid med placeringsort Ludvika. Du rapporterar till Chefen för Byggavdelningen. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse.

Övrigt
Bor du en bit från vårt kontor men känner att tjänsten skulle passa dig? Vi erbjuder möjligheten till flexibilitet att göra vissa arbetsuppgifter hemifrån. Hos oss finns stora möjligheter att växa både personligt och professionellt. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag, timbank att disponera fritt, tillgång till träning, flextid och företagshälsovård bland annat.

Så här rekryterar vi
I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 3 april.
Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer kring de kompetenser vi ser är viktigast för rollen.
Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten.
Anna Hansson, anna@hnpar.com, 070-695 64 63
Martin Ogemar, martin@hnpar.com, 072-237 21 30
För att läsa mer om Ludvika Kommunfastigheter och LudvikaHem besök gärna deras hemsida: www.ludvikakf.se och www.ludvikahem.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-03-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Hansson & Partners i Sverige AB
Köpmansgatan 2
77122 LUDVIKA

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hansson & Partners i Sverige AB (org.nr 556847-3697)
Köpmansgatan 2 (visa karta)
771 22  LUDVIKA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Ludvika Kommunfastigheter

Kontakt
Rekryteringskonsult
Martin Ogemar
martin@hnpar.com
072-2372130

Jobbnummer
6420357

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hansson & Partners i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hansson & Partners i Sverige AB: