Byggprojektledare

Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen / Byggjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen i Boden

Bodens kommun ligger i Norrbottens kustland, 3 mil från havet. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta för ett trivsamt arbets- och fritidsliv.

Fastighetsförvaltningens huvudsakliga uppgift är att på Fastighetsnämnden uppdrag tillhandahålla kostnads- och drifteffektiva lokaler för den kommunala verksamheten.

Teknikavdelningen ansvarar för planering, upphandling och genomförande av underhålls- och investeringsprojekt, genomförande av byggprojekt samt projektledning. Avdelningen leder utvecklingen av fastighetsbeståndet för att uppfylla de gällande målen avseende driftsekonomi, kvalitet och miljö. Utveckling av processer och rutiner för anpassning och underhåll/utveckling av våra fastigheter ingår också i avdelningens ansvar.


Publiceringsdatum
2017-12-18

Arbetsuppgifter
• Vill du vara med och utveckla fastighetsbeståndet i Boden kommun?
• Är du en person som drivs av viljan att förbättra och som har lätt att skapa goda
relationer?
Då kan tjänsten som byggprojektledare vara något för dig.

I rollen som byggprojektledare kommer du att ansvara för att dokumentera status på kommunens olika fastigheter exempelvis skolor, förskolor, fritids- och idrottsanläggning mm. Du kommer att ha mycket kontakt med driftenheten och tillsammans lägga upp planer för underhåll, prioritera och driva underhållsprojekt. Du kommer även i viss mån arbeta med mindre verksamhetsanpassningar, där du har kontakt med verksamheten och tillsammans hittar lösningar. Som projektledare hos oss kommer du att tillhöra teknikavdelningen vid fastighetsförvaltningen i Bodens kommun, där du kommer att kunna fortsätta utvecklas tillsammans med erfarna medarbetare.

VI ERBJUDER ett varierande arbete med självständighet och eget ansvar, dels genom dina arbetsuppgifter men också genom kombinationen av olika typer av fastighetsprojekt. Du kommer att vara involverad i såväl reinvesteringar och ombyggnationer av våra fastigheter.


Kvalifikationer
VI SÖKER DIG som har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom arbetsområdet. Alternativt söker vi dig som har lång dokumenterad erfarenhet inom arbetsområdet.

Erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen, som entreprenör, installatör, konsult eller inom fastighetsförvaltning är meriterande. B-körkort är ett krav.

Du är van att driva frågor både på egen hand och i samarbete med andra, du drivs av viljan att förbättra och skapa goda lösningar. Du har förmåga att planera, arbeta strukturerat och kommunicera i så väl skrift som tal.

ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-21
Ange följande referens när du ansöker: B614441
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Åström 0921-620 63, 070-3494539

Företag
Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen

Adress
Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen
Kyrkgatan 24
96186 BODEN

Kontorsadress
Kyrkgatan 24 BODEN

Jobbnummer
3860510

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen: