Butikschef till Skansen

Skansen / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skansen i Stockholm, Solna, Sundbyberg eller i hela Sverige

Skansen är en av Sveriges mest kända turistattraktioner med omkring 1,4 miljoner svenska och utländska gäster årligen. Skansen är världens äldsta friluftsmuseum med hus och gårdar från hela landet, tamdjur och vilda nordiska djur, trädgårdar och en stor park. Skansen är platsen för nationella högtidsdagar, konserter, marknader, temadagar och andra publika evenemang. Vi har öppet alla dagar! Skansens vision är att vara ett friluftsmuseum i världsklass, lustfyllt och tillgängligt för alla.

På Skansen står gästen i centrum. Skansens gäster ska alltid mötas av ett utbud med hög kvalitet och ett gott mottagande. Efter ett besök ska våra gäster vilja rekommendera ett besök till andra samt själva vilja komma tillbaka. Alla Skansenmedarbetare ska sätta gästen i centrum och aktivt bidra till nöjda gäster.

Vi söker Butikschef till Skansens tre butiker. Butikschefen tillhör Försäljningsenheten och rapporterar direkt till enhetschefen. Enheten ingår i Kommunikationsavdelningen. Butikschefen har det dagliga operativa ansvaret på Skansens försäljningsställen Skansenbutiken, Logen och Lill-Skansenbutiken.

Butikschefens uppdragSom butikschef är du operativt ansvarig för verksamheten på golvet på Skansens alla försäljningsställen. Det innebär bl. a ansvar för att det är rätt bemanning under öppettid, att personalen är motiverad, kan sortiment, betalsystem, försäljningsteknik samt grundinformation om Skansens övriga verksamhet. Du rekryterar butiksförsäljare tillsammans med enhetens personalassistent. Detta infaller främst inför högsäsong men kan även förekomma under övriga delar av året. Du ansvarar för att de får rätt introduktion, utbildning och verktyg för att kunna uppfylla enhetens service- och försäljningsmål.

KvalifikationerVi söker dig med minst fem års erfarenhet från framgångsrik försäljning av kvalitetsprodukter. Du har operativt lett försäljningspersonal under minst två år.

Du har erfarenhet av att följa och uppnå uppsatta försäljningsmål samt förstår att bemanna effektivt.

Det är en fördel om du har intresse för kultur och förståelse för hur det kan omsättas kommersiellt till försäljning. Du har en stark kommunikativ förmåga men är lika bra på att lyssna. Du talar flytande svenska och engelska. Du älskar att se personalen utvecklas och att dela med dig av din kunskap.

Skansen värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kultur och livserfarenhet till tjänster.

Anställningens omfattning Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 100% med tillträdesdatum enligt överenskommelse.

Upplysningar Mer information om tjänsten lämnas av Enhetschef Anna Bodén, anna.boden@skansen.se eller Marknads- & kommunikationschef, Maria Torén, maria.toren@skansen.se

Fackliga representanter; Tommy Lambrell Saco-S föreningen telefon 08-442 80 49, Yvonne Ekholm ST föreningen telefon 08-442 81 29, Mikko Svensson Seko föreningen telefon 08-442 80 14.

Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 21 september 2015. Vi tar endast emot ansökningar via Skansens rekryteringssystem. Välkommen att skicka in en ansökan med personligt brev och CV via "ansök" nedan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-09-01

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skansen

Adress
Skansen
Box 27807
11593 Stockholm

Kontorsadress
Box 27807

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2412336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skansen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skansen: