Business Systems Analyst till IS/IT

Attends Healthcare AB / Datajobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Attends Healthcare AB i Aneby, Jönköping, Göteborg, Västerås, Malmö eller i hela Sverige

Attends Healthcare utvecklar, producerar och marknadsför hygienprodukter under märket Attends, ett av de världsledande varumärkena inom inkontinensområdet. Vi har försäljningsbolag i flera europeiska länder och vår personalstyrka inkluderar 450 medarbetare, varav 300 finns i Sverige. Centrum för vår utveckling, produktion och distribution finns i småländska Aneby, ett par mil öster om Jönköping. Attends Healthcare ingår i Domtar Corporation, ett USA-registrerat börsnoterat bolag med verksamhet inom papper, pappersmassa och personlig hygien. Vi siktar mot att bli Höglandets bästa arbetsgivare och arbetar med utgångspunkt i våra tre kärnvärden: Flexibilitet, Omtanke och Nytänkande. Vi söker nu en driven och utvecklingsinriktad Business Systems Analyst till vår europeiska IS/IT-avdelning.

Business Systems Analyst
Som Business Systems Analyst arbetar du i huvudsak som internkonsult i företaget. Tjänsten innebär system- och processförbättringsarbete primärt i affärssystemet Oracle eBusiness Suite, men även i andra system som används i företaget. En stor del av arbetet kommer att bedrivas i projektform där rollen varierar mellan projektledare och projektdeltagare.

Vi har ett flertal intressanta projektinitiativ under uppstart. Vi genomför bland annat en pilotstudie för ett globalt BI-system inom Domtar Personal Care som under hösten kommer att resultera i ett globalt implementationsprojekt där du kommer att ha en viktig roll i att tillgodose de europeiska behoven. Rollen innebär även arbete med support och systemförvaltning samt utbildning och utveckling av Key Users för systemen.

Till tjänsten som söker vi dig som har en ekonomisk eller systemvetenskaplig utbildning. Då tjänsten är riktad mot vårt Shared Financial Service Center ser vi gärna att du har tidigare erfarenheter av arbete med affärssystem och utveckling av processer med inriktning mot ekonomiområdet. Du är även van att leda projekt. För att lyckas i tjänsten ser vi att du har en övergripande förståelse för databaser samt grundläggande kunskaper i SQL. Tidigare erfarenhet av arbete med Oracle eBusiness Suite eller erfarenhet av arbete med större affärssystemsplattformar, exempelvis SAP eller JD Edwards, är önskvärt. Då arbetet sker koncernövergripande är mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift ett krav. Goda kunskaper i tyska är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och letar efter en problemlösare med drivkraft, engagemang och vilja att förbättra och utveckla verksamheten. Du har hög social kompetens och förmågan att motivera personer i din omgivning.

För mer information angående tjänsten kontakta CIO Martin Fagerström, 0380-47795.

Välkommen med din ansökan senast 23 juni via e-post till ansokan@attendshealthcare.com eller till Attends Healthcare AB, Personalavdelningen, Box 173, 578 24 Aneby. Urval sker löpande.

Publiceringsdatum
2013-06-05

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-23
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@attendshealthcare.com

Kontakt
Linda Särbring, Bemanningsansvarig 0380-476 30 (Telefon) lsarbring@attendshealthcare.com

Företag
Attends Healthcare AB

Adress
Attends Healthcare AB
Box 173
57824 ANEBY

Kontorsadress
Järnvägsgatan 4

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0380-475 00
E-postadress: ansokan@attendshealthcare.com

Jobbnummer
1575351

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Attends Healthcare AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Attends Healthcare AB: