Business Project Manager till Toyota Material Handling

PSPartner / Datajobb / Göteborg
2017-07-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Project Manager till Toyota Material Handling" (publicerad 2017-09-25) ⬅️


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Toyotas helägda dotterbolag Toyota Material Handling Europa (TMHE), är en av Europas ledande leverantörer av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. TMHE har ett försäljnings- och servicenät som är aktivt i över 30 länder och har idag mer än 2 000 anställda i Sverige. Inom TMHE 's verksamhet på Lindholmen i Göteborg ligger avdelningen TMHE Logistics Solutions som ansvarar för utveckling och implementering av logistiklösningar utöver de traditionella trucklösningarna. Internet of Things, Digital transformation och Industri 4.0, det är TMHE Logistids Solutions.www.toyota-forklifts.se

Business Project Manager

Publiceringsdatum
2017-07-20

Dina arbetsuppgifter
Business Area Telematics & Advisory Services har ett helhets- och lönsamhetsansvar för produkter och tjänster inom TMHE. Avdelningen arbetar med att utveckla, förvalta, drifta och supporta produkter och tjänster samt att stötta TMHEs 22 säljbolag och distributörer med försäljning och marknadsföring inom området. Avdelningen växer och har fått förtroendet att driva digitalisering och IoT. Vi står inför en spännande framtid med stora utmaningar, vill du vara med och axla en ny utvecklande roll i företaget?

Rollen liknar att arbeta som en managementkonsult, fast internt. Du ska vara med och utveckla verksamheten genom att utföra analyser, föreslå förbättringar och se till att dessa blir implementerade. Det kan innebära övergripande problemställningar, processer, arbetssätt, förbättringar samt driva affärskritiska projekt av varierande karaktär och storlek.

Till exempel:

• Nulägesanalyser och åtgärdsförslag
• Processkartläggningar
• Förbättringsprojekt i verksamheten
• Utveckla arbetssätt
• Ta fram nya rutiner eller beslutsstrukturer
• Koordinera större program inom bolaget
• Du kommer att leda möten och workshops
• Planera projekt av olika karaktär och omfattning
• Ta fram beslutsmaterial och business case
• Du kan också få leda större produktlanseringar och implementationsprojekt

Du kommer arbeta nära ledningen och få en unik inblick i helheten samt kommer vara med på resan när ett stort industribolag digitaliseras.

Placering är på Toyota Material Handlings fina kontor på Lindholmen Science Park i Göteborg med utsikt över hamninloppet. Du kommer till en grupp av kreativa, drivna och glada kollegor.

Kvalifikationer
• Akademisk utbildning gärna med inriktning mot Management och Change Management. Industriell ekonomi eller motsvarande
• Minst 5 års erfarenhet
• Tidigare erfarenhet som management konsult
• Erfarenhet från ovan beskrivna arbetsuppgifter

Personlighet

Som person har du engagerad och sätter stort värde i ditt bidrag till leveransen. Du är driven och vill se resultat, samtidigt som du har lätt för att skapa förtroende. Du ska vara en person som ser din roll i helheten, förstår vikten av att få med kollegor och projektmedlemmar för att åstadkomma goda resultat.

Du är strukturerad, noggrann och är duktig med siffror. Det är av stor vikt att kunna uttrycka sig i tydligt i tal och skrift.

Du är en god kommunikatör och pedagog samt har förmåga att lyssna, analysera och skapa förtroende på alla nivåer i en organisation.

På avdelningen råder entreprenörsanda och arbetsglädje, vi har nära till skratt och välkomnar gärna en likasinnad kollega.

På TMHE råder kulturen Toyota Way som bygger på starka värderingar vilka har hjälpt företaget att gå från ord till handling. THME tror att starka individer bygger starka lag. Som medarbetare hos TMHE tar vi ansvar för våra handlingar, vi är engagerade och uttrycker gärna vår åsikt, vi visar respekt för människorna omkring oss och strävar efter ständiga förbättringar. Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med PS Partner. För frågor och funderingar kontakta rekryteringskonsult Elin Mankert elin.mankert@pspartner.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi ser fram emot din ansökan snarast. Urval sker löpande, med beaktande av några semesterveckor v. 29-30.

"Vi på PS Partner jobbar med att hjälpa företag och personer att utvecklas och skapa ett hållbart arbetsliv genom att erbjuda vår kompetens inom chefsrekrytering, rekrytering, bemanning, tester, teamutveckling och employer branding. Vår främsta drivkraft är att vi gillar att jobba med människor som vill utmana sig själva och som önskar förändring i sitt yrkesliv. I vårt dagliga arbete är vi alltid raka och ärliga. Vi är nyfikna, vågar ifrågasätta och försöker ständigt hitta nya tillvägagångssätt för att bli ännu bättre på det vi gör. Allt för att verkligen förstå, finna en perfekt matchning och tillsätta rätt person på rätt plats.

Vill du byta jobb? Letar du efter nya spännande utmaningar? Eller behöver ditt företag rekrytera nya medarbetare. Då har du kommit rätt."

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PSPartner

Adress
PSPartner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG

Kontorsadress
Första Långgatan 18

Jobbnummer
3611712

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSPartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSPartner: