Business Operations Manager

eWork Group AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eWork Group AB i Stockholm, Västerås, Linköping, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Ework Group is a market leading, independent consultant supplier in Northern Europe with focus on IT, telecom, technology and business development. Without employed consultants, Ework can impartially match every assignment with the right consultant from the whole market. Founded in Sweden in 2000, Ework today operates in Sweden, Denmark, Norway, Finland and Poland. The company has frame agreements with more than 160 leading companies in most industries, while managing 7,000 consultants on assignment. The head office is in Stockholm, Sweden. Ework's shares are listed on NASDAQ OMX Stockholm.

Brinner du för försäljning och att utveckla professionella relationer? Har du ett genuint intresse av att coacha individer och grupper mot uppsatta mål? Är du trygg i ledarrollen och nyfiken på konsultbranschen? Då kan det vara dig vi söker!

Ework växer och söker nu en Manager Business Operations till bolagets verksamhet i Stockholm och Göteborg. På Ework trivs du som sätter resultat och affärsnytta före prestige och vill arbeta i ett lönsamt och växande bolag där din insats gör skillnad.

Ework har en stark entreprenörsmässig företagskultur. Den visar sig i strävan efter att ha en ledande, innovativ roll på marknaden. Sedan starten 2000 har Ework lett en utveckling som stöpt om den nordiska konsultmarknaden. Idag är Ework Group marknadsledare i segmentet konsultmäklare och en av de ledande konsultleverantörerna på konsultmarknaden med nära 9 000 konsulter på uppdrag. Företaget växer snabbt och omsätter idag mer än 9 miljarder med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och England. Ework erbjuder konsulter främst inom IT, telekom, teknik och verksamhetsutveckling. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq OMX Stockholm.

Om Business Operations

Business Operations ansvarar för att utveckla relationen med beställare och konsulter under pågående konsultuppdrag samt identifiera möjlighet till merförsäljning och säkerställa lönsamhet i nya utpeksaffärer och förlängningar. Gruppens arbete sker i mindre team med en dedikerad kundportfölj. Tillsammans säkerställer man kund- och konsultnöjdhet, ser till att konsulterna får en bra start via Ework och blir vid avslut en del av Eworks nätverk för framtida uppdrag.

Arbetet inom Business Operations innefattar även, men inte uteslutande, att:

• Följa upp konsultuppdrag och genomföra förlängningar
• Förhandla uppdragsvillkor och priser med kund och leverantör
• Göra nya utpektsaffärer med befintliga kunder
• Löpande dialog med kund och konsult för att stärka relationen till Ework, skapa mervärde under pågående uppdrag samt lösa uppdragsrelaterade problem och frågor som uppstår
• Utfasning av konsulter vars uppdrag avslutas och bidra till att de reaktiveras i konsultnätverket och kan matchas med nya uppdrag
• Identifiera nya affärsmöjligheter i befintliga samarbeten med kund och tillsammans med kollegor i kundteamet planera för och realisera dessa

Rollen som Manager Business Operations

I rollen som Manager Business Operations är du personalansvarig chef för en grupp om ca 12 medarbetare med placeringsort Stockholm, Göteborg, Västerås och Sundsvall. Det ställs höga krav på ett aktivt ledarskap på distans då du inte träffar alla medarbetare dagligen.

Du rapporterar till Head of Business Operations och är en del av ledningsgruppen för Business Operations som består av ytterligare 5 ledare med ansvar för Business Operations i andra segment och geografier. Du är även del i Stockholms och Göteborgs lokala ledningsgrupper med syfte att utveckla siten, affären och tillse att de respektive siternas mål uppnås.

I ledarrollen arbetar du aktivt med att motivera och inspirera dina medarbetare genom att ge dom rätt förutsättningar, stöd och feedback. Du skapar en miljö för effektivt teamarbete med fokus på att skapa värde för både kund, leverantör och Ework. Du coachar dina medarbetare i arbete med försäljning, förhandlingar och professionella relationer. Du attraherar och behåller talanger och ansvarar för budget och prognos, rekrytering och personalplanering.

Som Business Operations Manager är du ytterst ansvarig för kund- och konsultnöjdhet samt lönsamhet i de nya affärer och uppdrag gruppen förvaltar. Du bygger upp och utvecklar löpande Business Operations verksamhet för din grupps segment och geografi men även övergripande tillsammans med andra ledare inom Business Operations. Du kommer att ansvara för affärsplan, målstyrning, uppföljning och analys av nyckeltal och resultat samt planera för, initiera och följa upp olika aktiviteter och initiativ.

Vem är du?

Ework söker dig som är trygg i ledarrollen, är en resultatdriven inspiratör med förmåga att engagera andra samt skapa ett gott arbetsklimat. Du brinner för affären och har ett genuint intresse av att utveckla dina medarbetare. Du är nyfiken, söker aktivt feedback, observerar och korrigerar. Du har god förståelse för siffror och affärsdrivande faktorer.

Du är en person som tar ansvar, är lyhörd för din omgivning och vågar ta beslut. Du är bra på att planera, organisera och arbetar strukturerat, effektivt och med hög kvalitet. Då arbetet ställer höga krav på kommunikation med såväl kollegor som kunder och konsulter är det viktigt att du har förmåga att förmedla information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. Du identifierar dig med Eworks värdeord angelägen, professionell och uppmärksam.

För att lyckas i rollen ställs krav på att du har erfarenhet av försäljning B2B samt tidigare ledarerfarenhet med personalansvar. Du är van att arbeta med en budget och har baskunskaper i Microsoft Office. Arbetet ställer krav på att du kan tala, läsa och skriva engelska obehindrat. Vi ser gärna att du arbetat inom konsultbranschen eller med rekrytering. Om du har erfarenhet från arbete i en internationell miljö, med remote ledarskap är det meriterande.

Önskad start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid (senast oktober)

Anställningsform: heltid, vi tillämpar provanställning innan anställningen övergår tillsvidare

Placeringsort: Centrala Stockholm med resor ca 2 dagar per vecka till Göteborg

Kontakt vid frågor: Hibo Faysal +46 (0) 722 15 81 39, hibo.faysal@eworkgroup.com

Vi gör ett löpande urval och uppmanar dig därför att skicka in din ansökan redan idag vid intresse.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-05-31

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ework Group AB

Adress
Ework Group AB
Mäster Samuelsgatan 60
11121 Stockholm

Kontorsadress
Mäster Samuelsgatan 60

Jobbnummer
4178002

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eWork Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eWork Group AB: