Business Development Manager till Doggy AB

PSPartner / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Doggy AB är den ledande hund- och kattmatsproducenten i Sverige med mer än 100 års erfarenhet av djurmatstillverkning lokalt i Vårgårda. Företaget har ca 160 anställda och har en årlig omsättning på 520 miljoner kr. Doggy är verksamt i mer än 20 länder där framgångsreceptet är att förmedla en del av Sverige i form av hållbara och naturliga produkter alltid med djurens bästa för ögonen. Kunder är zoofackhandeln och dagligvaruhandeln. Bolagets varumärken är bland andra Mjau, Doggy, Robur, Bozita och Katty.

Doggy AB satsar stort på innovation för att fortsättningsvis kunna vara med och leda den långsiktiga utvecklingen i branschen. Med kunskap, innovation och kärlek till katter och hundar levererar Doggy "kärlek från Vårgårda i varje matskål". Läs gärna mer på www.doggy.se 

Vi söker dig som är en duktig analytiker men också har förmågan att lyfta blicken och se helheten. Du är handlingskraftig och tycker det är spännande att få vara med och utveckla denna nytillsatta tjänst.

I rollen som Business Development Manager ansvar du för att identifiera och exploatera nya affärsmöjligheter. Med shopperinsikter i fokus skall du tillsammans med category manager se till att Doggy bidrar till utvecklingen i våra kategorier och är våra kunders första val. Du driver både strategiska som taktiska projekt internt så väl som mot kund. Du är också länken mellan sälj och marknadsavdelningen. Du har personalansvar för två medarbetare, en Category Manager och en Projektledare, och du rapporterar till Försäljningsdirektör.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Löpande och proaktivt supportera säljorganisationen med marknads, pris, kampanj och distributionsanalyser samt identifiera affärsmöjligheter på respektive kund och kedja. 
• Tillsammans med säljorganisationen utarbeta och utveckla våra kundplaner.
• Initiera, driva och implementera kategoriprojekt i samråd med Category manager och KAM för ökad tillväxt och lönsamhet.
• Vara bidragare i interna utvecklingsprojekt, ansvara för analyser och initiera utvecklingsprojekt, Sortimentsprioriteringsarbete, Distributionsmål.
• Etablera och underhålla kontakt med kundens kategori- och spaceorganisation samt kontinuerligt ge inspel om förbättringsåtgärder för att utveckla kategorin.

Bakgrund och kvalifikationer

• Akademisk högskole- eller universitetsexamen
• Minimum tre års erfarenhet som Category Manager, KAM eller som Business Controller
• Dokumenterad erfarenhet av kategoriarbete
• Intresse av ledarskap
• God kunskap om FMCG, Retail
• God erfarenhet av Nielsen, samt övriga relevanta analysverktyg
• Goda kunskaper i Excel och Powerpoint
• Utöver svenska även hantera engelska mycket väl i både tal och skrift

För att trivas och lyckas i rollen som Business Development Manager är det viktigt att du trivs med att arbeta i team. Samtidigt behöver du ha förmåga att arbeta självständigt där du målmedvetet driver dina ansvarsområden och projekt.  Vidare behöver du i rollen vara initiativrik samt inneha en mycket god analytisk förmåga i kombination med ett visionärt tänkande. Du är en skicklig presentatör som har förmåga att förklara komplexa sammanhang på ett enkelt, pedagogiskt och inspirerande sätt. Du har en god social förmåga där du vinner kundernas såväl som kollegornas förtroende och respekt. 

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett spännande och omväxlande jobb i ett företag med en stark passion för hundar och katter med ett mycket starkt varumärke. Tjänsten är placerad på Doggy's huvudkontor tillika produktionsanläggning i Vårgårda, cirka 7 mil från Göteborg. Vissa resor kan förekomma men i huvudsak är arbetstiden placerad i Vårgårda.

Publiceringsdatum
2016-02-29

Så ansöker du
Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering, ansök på www.pspartner.se För ytterligare information vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@pspartner.se eller Elin Mankert 0723-200761, elin.mankert@pspartner.se

Intervjuer sker löpande vilket gör att PS Partner gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

"PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Södra Hamngatan 25 i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid - till rätt organisation. Mer precist arbetar vi med rekrytering, search, bemanning och personalfrågor. Tillsammans har vi närmare 70 års erfarenhet och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på  www.pspartner.se"

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PSPartner

Adress
PSPartner
SÖDRA HAMNGATAN 25
41114 GÖTEBORG

Kontorsadress
SÖDRA HAMNGATAN 25

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2697355

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSPartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSPartner: