Business Controller till Ramirent i Södra Sverige

Ramirent / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ramirent i Göteborg, Mora eller i hela Sverige

Ramirent är ett av Sveriges största maskinuthyrningsföretag och bland våra kunder märks företag inom såväl bygg- som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 10 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen.

Publiceringsdatum
2015-03-03

Dina arbetsuppgifter
Som business controller hos oss blir du en del av ett controller team som tillsammans arbetar för att säkerställa rapportering, uppföljning och ekonomisk styrning för vår svenska och danska verksamhet och du rapporterar till vår controllerchef. I din roll som business controller för södra Sverige arbetar du med 13 kundcenter. I arbetsuppgifterna ingår bland annat uppföljning, analys och rapportering samt att hålla ihop budget och prognosarbetet. Rollen är mycket verksamhetsnära och innebär ett dagligt samarbete med ansvariga på våra kundcenter, vilket innebär en del resor för att på plats kunna såväl stödja som styra verksamheten utifrån ett ekonomiskt perspektiv. Som controller har du även en naturlig plats i den regionala ledningsgruppen och du fungerar som ett bollplank i ekonomifrågor till verksamhetens linjechefer. Tillsammans med övriga controllers arbetar du för att utveckla gemensamma processer för uppföljning, analys och rapportering och du kommer
även att få även möjlighet att initiera och driva utvecklingsprojekt inom ekonomistyrningsområdet. 

Vem är du?
Du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet och ungefär 3-5 års erfarenhet från en liknande controllerroll, gärna inom retail-området. För att passa i rollen har du en grundförståelse för redovisning, men din drivkraft är att få vara med och påverka ökad lönsamhet genom att bistå verksamheten med väl genomarbetade underlag och analyser som stöd för linjechefer i affärsbesluten. Som person är du serviceinriktad, driven och engagerad och tar gärna egna initiativ. Vidare är du ansvarstagande och strukturerad och bra på att planera ditt arbete för att hålla uppsatta deadlines och få det resultat du eftersträvar. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med medarbetare på alla nivåer i organisationen är det även viktigt att du är en utåtriktad person som har lätt för att skapa kontakter och som vågar säga vad du tycker i frågor som rör ditt område. Vidare har du goda kunskaper inom it-området, ligger på en hög nivå i ditt Excelanvändande
samt behärskar engelska väl i tal och skrift. 

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande, dock senast den 16/3. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Kjellberg på 0704-715925. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Kjellberg 031-3335477

Företag
Ramirent

Adress
Ramirent
Tagenevägen 25
42537 Hisings Kärra

Kontorsadress
Tagenevägen 25

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2189693

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ramirent

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ramirent: