Business Controller till O. Kavli

Magna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Arbetsbeskrivning
Kavli Group ägs av en stiftelse med syfte att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Förra året delades 65 miljoner ut.
Nu behöver Kavli förstärka sin ekonomiavdelning med en driven och erfaren Business Controller med huvudsaklig inriktning mot Supply Chain (Produktion, Lager, Inköp, Kvalitet).
Är du den vi söker? Hoppas det! På Kavli vill gärna göra skillnad tillsammans med dig.

Arbetet innebär nära samarbete och daglig kontakt med produktions- & inköpsavdelningarna men även med försäljnings-, marknads- & innovationsavdelningarna.

Dina primära ansvarsområden som Business Controller kommer att vara:
Framtagning av ekonomiska business case i produktutvecklingsprojekt
Supply Chain-styrkort
Investeringsunderlag och uppföljning
Framtagning av månatliga driftskostnadsrapporter till Supply Chain-organisationen
Budget (driftskostnader i supply chain, materialkostnader, produktkalkyler)
Deltagande i CoE (Centre of Excellence) Controlling, vilket är ett forum för att mellan länderna inom koncernen dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper och arbeta fram best-practise inom Controlling-området.
Produktkalkylering
Internprissättning till övriga koncernbolag
Anläggningsregister och beräkning av avskrivningar

Du är även ekonomiavdelningens resurs i Supply Chain-relaterade projekt och kommer att medverka i såväl bokslutsarbete som i budget- och estimatarbete.
Du rapporterar till Ekonomidirektören i O Kavli AB och ingår i ett ekonomiteam om 8 personer varav 2 är controllers. Inget personalansvar ligger i tjänsten.
Tjänsten är placerad i Älvsjö. Det förekommer resor till våra produktionsenheter i Eslöv och Åbo (uppskattningsvis 1 resa/månad).



Kundföretaget
O. Kavli AB omsätter över 800 miljoner SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid anläggningarna i Älvsjö, Eslöv, Åbo. O. Kavli AB marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny's®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, SkyrT Isländsk yoghurt, Tigers yoghurt, Perstorp ättika, Planti®, Druvan® och Lyckans Ost.
Kavli är en del av Kavli Group som omsätter ca 3,2 miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England.

På Kavli tror man på ett empatiskt ledarskap. Det empatiska ledarskapet bygger på tesen om att ledare med stark självinsikt och personlig mognad gör organisationer mer produktiva, välfungerande och harmoniska.



Din profil
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen. Du har minst 5 års erfarenhet av controllerarbete. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i ett producerande företag och har god insikt i och förståelse för hela förädlingskedjan.

Du innehar en god samarbetsförmåga samtidigt som du har förmågan att arbeta på egen hand och själv driva olika projekt. Du är en utåtriktad person som arbetar proaktivt. Du brinner för att arbeta med ständiga förbättringar och besitter egenskaper som uthållighet, mod och integritet. Du arbetar även bra under tidspress. Du har också en mycket god analytisk förmåga samt förmåga att slutföra påbörjade förbättringsarbeten. Du har dessutom en god förmåga att tänka strategiskt.
Du har mycket goda kunskaper i Excel och behärskar engelska i tal och skrift. God erfarenhet av affärssystemet Movex/M3 samt Qlikview är meriterande.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du har både helhetssyn och förmåga att se detaljer och brinner för att åstadkomma faktabaserade förbättringar. Du är en duktig analytiker som kan tolka, förstå och lösa komplexa frågeställningar och kan förmedla slutsatserna av dem.

Det är en direktrekrytering, tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på 6 månader.
Tjänsten kommer att tillsättas omgående, så stämmer ovan in på dig är du välkommen med din ansökan redan idag!

Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-02-09

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 7313
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Tollstoy

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A

Jobbnummer
3310428

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: