Business Controller till Nacka Kommun

Bemannia Kontor AB / Controllerjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Lekeberg, Nora eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en öppen, kreativ och spännande miljö tillsammans med trevliga, engagerade och professionella kollegor? Nu söker vi en Business Controller till Nacka Kommun för ett uppdrag med start i augusti.

Om uppdraget

Controllerenheten på Nacka Kommun arbetar med effektiv koppling mellan ekonomi- och verksamhetsstyrning. Detta sker genom bra beslutsunderlag samt kvalitetssäkrade ekonomiprocesser utifrån Nacka kommuns framtagna styrmodell.

Uppdragsperiod och Omfattning

Uppdraget beräknas starta 2023-08-07 fram till årsskiftet.

Omfattning heltid.

Publiceringsdatum
2023-07-05

Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta med rapportering, avvikelseanalys och prognoser. Dessutom vara involverad i budgetprocessen med befolkningsprognoser och statsbidrag samt investeringsprocessen. Du kommer ingå i controllerenheten som arbetar med kommunens centrala ekonomiprocess, projektstyrning och de som arbetar med kommunens olika verksamheter.

Kvalifikationer
• Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, civilekonom eller motsvarande.

• Flera års erfarenhet som controller.

• Mycket goda kunskaper i Excel.

• God erfarenhet av att ha arbetat i olika ekonomisystem.

• Meriterande om du har erfarenhet från Unit4 Business World, Stratsys och Qlink är det meriterande.

Som person är du noggrann och analytisk samt ser samband mellan siffror och verksamhet. För att trivas i rollen bör du uppskatta att arbeta såväl operativt som strategiskt.

Du som är egen företagare är också välkommen att söka!

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, tel 0708934700, anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 5300

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Anna Radhe
anna.radhe@bemannia.se

Jobbnummer
7941708

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: