Business Controller till CityAkuten

CityAkuten Centraladministration / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos CityAkuten Centraladministration i Stockholm

Om CityAkuten i Praktikertjänst AB
Vill du arbeta med professionell, högkvalitativ vård?

Välkommen till oss på CityAkuten!

CityAkuten driver akutvård, specialistvård, hälsovård och tandvård vid ett flertal olika enheter och mottagningar. Idag finns de olika vårdverksamheterna i Stockholm City och Upplands Väsby.

Vården drivs på uppdrag av olika Landsting för länens invånare. Här gäller högkostnadsskydd och kostnadsfri vård av barn och ungdom. Vård ges också till försäkringsbolagskunder, anställda på företag samt privatpersoner. Det innebär att patienterna har både landstings- och privat finansiering.

Företaget har 300 anställda och är certifierat inom miljö (ISO 14001:2015) och kvalitet (ISO 9001:2015). CityAkuten har under åren växt och blivit stor. Vi har ändå inte glömt bort det vi lärde oss från början - all bra vård är personlig. Att det fungerar visar sig inte minst i våra kundundersökningar: vi har väldigt nöjda patienter!

Om CityAkuten Centraladministration
Som controller kommer du att ingå i den centrala administrationen för CityAkuten.


Publiceringsdatum
2018-04-13

Dina arbetsuppgifter
Att vara Business Controller innebär att säkerställa affärsstöd till företagets verksamheter.

Arbetet innebär att aktivt öka förståelsen för hur ekonomin påverkas av verksamheternas arbetssätt, processer och rutiner. Arbetet innebär även att medverka till ett ständigt förbättringsarbete utifrån analys och åtgärder.

Dina arbetsuppgifter
• Vidareutveckla ekonomiska och finansiella processer, metoder och verktyg som stödjer verksamheterna
• Utveckla prissättningsstrategier
• Prognostisering, uppföljning och rapportering av produktion, försäljningsutveckling och nyckeltal
• Ekonomisk återkoppling avseende verksamheternas intäkter och kostnader till ekonomiavdelningen inför månadsbokslut.
• Föra dialog med verksamhetsansvariga kring det ekonomiska utfallet vid månadsbokslut

Övrig information
Som controller rapporterar du till CityAkutens ekonomichef.


Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom ekonomi, exempelvis civilekonom eller annan relevant akademisk examen, med inriktning mot redovisning och ekonomistyrning.

Erfarenhet av kvalificerat controllerarbete (minst 5 år).
Erfarenhet av Qlik Sens är meriterande.
Redovisningserfarenhet är meriterande.
Erfarenhet av arbete i vårdföretag är meriterande.
Mycket goda kunskaper i Excel samt i Officepaketet.


Dina personliga egenskaper
Drivkraft och vilja att kontinuerligt arbeta med förbättrings- och utvecklingsarbete.
Målinriktad och uthållig när det gäller att nå hög kvalité.
Det ska vara en självklarhet att arbeta enligt CityAkutens värdegrund "Kunden i fokus genom ansvar och arbetsglädje".

Varaktighet, arbetstid
40 timmar per vecka. Tillträde: Enligt överenskommelse. Tillsvidare med provanställning.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-22
Ange följande referens när du ansöker: 46-556077-2419-E685

Kontakt
Inger Nerell inger.nerell@cityakuten.se 010-601 01 42

Företag
CityAkuten Centraladministration

Adress
CityAkuten Centraladministration
Apelbergsgatan 48
11137 Stockholm

Kontorsadress
Apelbergsgatan 48

Jobbnummer
4081124

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från CityAkuten Centraladministration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos CityAkuten Centraladministration: