Business Controller sökes

Office Management Sharp Center AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Office Management Sharp Center AB i Stockholm, Strängnäs, Uppsala, Enköping, Västerås eller i hela Sverige

Vi ger våra kunder tid över till annat

Office Managements hemlighet är kombinationen av drivna människor och en total kundfokus. Tanken är enkel, vi vill få våra kunders organisationer att fungera på sin mest optimala nivå. Vi lever efter "We make your business work everyday" och vill att våra kunder ska kunna fokusera på det de gör bäst.

Därför har vi under åren expanderat till den grad att vi kan erbjuda våra kunder allt, oavsett vilken del och funktion av kontoret det gäller. Genom att erbjuda bättre integrerade lösningar så ger vi kunden tid och resurser som kan läggas på kärnverksamheten.

Den största framgångsfaktorn för oss är våra anställda, som alla fokuserar på att leverera den bästa lösningen för våra kunder. Från att ha varit ett litet dedikerat team är vi idag över 300 anställda med säljare, administration, support-personal och allt mitt i mellan. Vi har alltid värdesatt kompetensen som våra medarbetare innehar och har därför en hög lägsta-nivå, vare sig det är vår produktsupport eller rådgivning inför ett nytt köp.

Med kontor i Stockholm, Göteborg, Uppsala, Helsingborg och Malmö kan vi täcka hela Sverige men vi har även tagit oss in i Norden med vår organisation i Oslo.

Publiceringsdatum
2015-04-21

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en Business Controller till vårt affärsområde Telefoni. Inom detta affärsområde erbjuder vi företag skräddarsydda telefonilösningar genom kundanpassad växelfunktionalitet samt möjligheter till kostnadsoptimering på operatörssidan. 

Som Controller så ansvarar du för affärsområdets resultatrapportering. Du blir en viktig länk mellan affärsområdets säljavdelning, koncernens ekonomiavdelning och koncernens avtalsavdelning. Dina arbetsuppgifter fokuserar kring att stödja ansvarig affärsområdeschef och du blir hans främsta finansiella stöd.

I dina arbetsuppgifter ingår följande:

• Kontroll och analys av balans- och resultatkonton
• Finansiella utredningar och uppföljning av avvikelser
• Fakturering; godkännande av order och underlag, attestering av leverantörsfakturor och krediteringar.
• Medverkande vid framtagning av budget samt uppföljning av budget.
• Medverka vid inventering av lager och hjälper till att reda ut differenser.
• Sammanställning av leveransprognoser
• Sammanställning av rapporter till bl.a. Business Review.
• Framtagning av olika säljstyrda rapporter
• Arbeta mot att effektivisera affärsområdets cash flow genom samarbete med externa finansbolag.
• Attestering av tid- och milrapporter.

Vem vi söker
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter, gärna som business controller, ekonomiassistent eller redovisningsassistent. Du har goda kunskaper inom redovisning - du förstår de begrepp och lagar som man i denna roll dagligen kommer i kontakt med. Vi ser gärna att du även har kunskap och förståelse för kundreskontra, leverantörsreskontra och lager. Mycket meriterande är om du tidigare har arbetat i Visma Business.

För denna rekrytering så lägger vi ett stort fokus på dina personliga egenskaper. Då vi har ett högt tempo internt på bolaget så bör du vara en person som trivs i en miljö där beslut fattas snabbt och där det är högt i tak. Du är driven, strukturerad, kvalitetsmedveten, ambitiös och du räds inte att själv söka efter lösningar.

På Office Management arbetar "plus-människor" - människor som har en positiv grundsyn och som gör sitt bästa i alla lägen. För att trivas hos oss så bör du därför även ha en stor social kompetens och en positiv grundsyn samtidigt som att du är flexibel i ditt sätt. Förutom att du självklart ska vara en trevlig kollega som bidrar till att utveckla vår verksamhet så ska du vara resultatinriktad och alltid vara beredd att ge våra kunder, våra leverantörer och dina kollegor bästa möjliga service.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig en fantastisk arbetsplats med en otroligt stark gemenskap. Där vi har roligt på jobbet och där vi känner att vi har ett innehållsrikt och intressant arbete. Att stötta och hjälpa varandra i vardagen är för oss en självklarhet. Vi erbjuder vår personal alltifrån Rikslunchkort, fredagsfrukost, kick-offer, fester, friskvård och framförallt Sveriges härligaste kollegor!

Då vi arbetar för en rökfri arbetsmiljö söker vi dessutom dig som är icke-rökare.

Tjänsten är ett föräldravikariat fram till och med augusti 2016 med goda chanser till förlängning. Tjänsten är på heltid med arbetstider 08:00-17:00 måndag-fredag. När det förekommer arbetstoppar när viss övertid krävas.

Tillträde till tjänsten sker efter överenskommelse men gärna så snart som möjligt.

Är det dig vi söker? Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Urval kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Andrea Brönnegård, HR Business Partner, på telefon 08-734 30 00.

Välkommen till vår framtid!

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-01
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
OFFICE Management Sharp Center AB

Adress
OFFICE Management Sharp Center AB
Skalholtsgatan 6-8
16422 Kista

Kontorsadress
Skalholtsgatan 6-8

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2259290

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Office Management Sharp Center AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Office Management Sharp Center AB: