Business Controller redo för Europa - Schneider Electric Sverige AB - Företagsekonomjobb i Ospecificerad arbetsort
Business Controller redo för Europa
Schneider Electric Sverige AB / Företagsekonomjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla företagsekonomjobb i Ospecificerad arbetsort,
Visa alla jobb hos Schneider Electric Sverige AB i Ospecificerad arbetsort

Schneider Electric ingår i den världsomspännande Schneider Electric-koncernen med huvudsäte i Paris. I Sverige sysselsätter koncernen totalt ca 1 950 personer inom forskning och utveckling, marknadsföring och produktion. Schneider Electric finns i 130 länder och har över 100 000 anställda.

Med varumärkena Eljo, Merlin Gerin, Merten, Sarel, Telemecanique och Thorsman erbjuder Schneider Electric Sverige AB innovativa lösningar för elkraftsdistribution, industriell automatisering och el-, tele- och datainstallation. I Sverige har Schneider Electric funnits sedan 1970. Vi är marknadsledande och kan erbjuda ett mycket brett produktprogram.

Business Controller redo för Europa

Schneider Electric tillhandahåller ett internationellt utbytesprogram inom koncernen kallat "Marco Polo" där duktiga medarbetare får möjlighet att skaffa sig en spetskompetens inom olika områden. Denna kompetens implementeras sedan på den regionala marknaden.

Nu har du som är nyutexaminerad ekonom med viss erfarenhet chansen att få arbeta i något annat europeiskt land under två år och utvecklas inom ditt område. Du får support av internationella stabsfunktioner/experter och arbetar tätt i interna nätverk. När du återvänder till Sverige blir du en del av controllergruppen och arbetar sannolikt på vårt huvudkontor i Nyköping.

Publiceringsdatum
2007-10-23

Dina arbetsuppgifter
I arbetet som Business Controller arbetar du bland annat med projektuppföljning, att följa upp och analysera kostnader, omsättning och marginaler samt att integrera nya företag i koncernen. Du utvecklar och implementerar verktyg för analyser och prognoser. Du fungerar som ett aktivt stöd och bollplank mot verksamheten och medverkar i olika projekt.

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som har civilekonomexamen och 1-2 års erfarenhet från liknande arbete. Du har goda kunskaper i excel samt gärna visual basic och SAP. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt gärna ytterligare språk såväl i skrift som tal.

Du är en strukturerad och analytisk person med god samarbetsförmåga. Du har ett stort intresse av att förstå och stötta verksamheten. Du tar eget ansvar för ditt arbete och jobbar proaktivt. Vidare ser du förändringar som en naturlig del i vardagen och har förmågan att anpassa dig och arbeta mot deadlines. Eftersom placering sker utomlands bör du vara utåtriktad och ha lätt för att skapa nya kontakter.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig med rätt kvalifikationer och inställning arbete i ett internationellt marknadsledande företag med god lönsamhet och intressanta utvecklingsmöjligheter.

Så ansöker du
Frågor om tjänsterna besvaras av Ulrika Thomaeus 0155- 26 54 41 (HR Business Partner).

Sök tjänsten genom att registrera ditt CV på www.schneider-electric.se/jobb senast den 8 november 2007. Intervjuer kommer att hållas på Schneider Electrics huvudkontor i Nyköping den 14 november.

Välkommen med din ansökan!

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Kontakt
Ulrika Thomaeus, 0155265441 Arbetet, HR-Business Partner

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-11-08

Företag
SCHNEIDER ELECTRIC SVERIGE AB
Box 1009
61129 Nyköping
Telefonnummer: 0155-265400
Mer information på http://www.schneider-electric.se

Jobbnummer
33232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schneider Electric Sverige AB: